Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vad har betfor för näringsvärden? alltså MJ och SMRP??? räknas det per kg torr vikt då??? ungeför hur stor volym har 1kg torr betfor?
Svar
2
· Visningar
704
Senast: panzy
·
F
Hästvård Gärna med bilder, önskas! :)
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Dragonfruit_
·
D
Hästvård Min dam har börjat göra så...Hon har gjort det förut för längre sedan, går i perioder, oftast vår/sommar/höst? Det händer inte varje...
Svar
10
· Visningar
1 189
Senast: Dimmans_Elaine
·
Foder & Strö Har lite funderingar på det där med äppelcidervinäger.En yjej i stallet ger sin häst det redan nu mot hästens exem och för att den inte...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: charmant
·
F
Hästvård Min tråd med bilder togs bort så jag ställer frågan så här istället. Vad tror ni görs om man anmäler någon för vanvård då de har en...
Svar
4
· Visningar
920
K
Foder & Strö Jag har nyligen fått hem ett fulblodssto på snart 10 år.Mkh ca.1.62.Pga en skada går det inte att rida henne.Hon är lite mager för...
Svar
4
· Visningar
609
Hästvård Min häst har oändligt tjock man. Jag skulle vilja tunna ur den, men den är helt omöjligt att rycka. Hästen blir hysterisk och manen...
Svar
18
· Visningar
1 052
L
Hästvård funderar lite, har bokat tid hos equiterapeut för min pålle, men hon hinner inte komma förrän 17:e maj. Pållen min har problem med...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Lindi
·
Hästvård Hur är det med blodmasken? Vad händer om man väcker blodmasken med avmaskningsmedel under vintern? Hur påverkas hästen? Finns inga...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: snofflan
·
Hästvård Har ni någon erfarenhet av det? Typ bärrandsröta lr någe tror jag det heter.. Sprickor som är ca cm djupa.. Vad göra åt det? Det...
Svar
5
· Visningar
2 433
Senast: psychogrrl
·
P
Foder & Strö Har tidigare bara varit här och tittat och läst. Men har nu tagit mod till mig och frågar er foderexperter: Har ett högdräktigt sto som...
2
Svar
21
· Visningar
1 769
Senast: palten
·
G
Hästvård Igår var vi hos veterinär hela dagen, det var en väldigt lång och intensiv dag. Efter många undersökningar och rönken kom dommen...
2
Svar
30
· Visningar
3 045
Foder & Strö Hur gör ni när ni förbereder unghästen för betet. Han diar lite dagtid. Han äter nu Kraft grov ny 2kg dag, hel havre1/2 kg per dag...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: snofflan
·
Hästvård Carmenzita är ju som jag redan sagt konvalescent i minst 6 månader med ordination skritt på hårt underlag. Hon har i princip "vrickat...
Svar
11
· Visningar
1 264
Hästvård Min dotter har ett D-ponnysto som tydligen är överkänslig, men mot vad???????????? Igår ringde stallägaren och sa att pållan inte ville...
Svar
8
· Visningar
1 279
Senast: Puffis
·
Z
Foder & Strö Hur gör man med fånghästar när gräset börjar växa i hagarna? Hur kan man bedömma näringsinnehållet i gräset och veta när man bör sätta...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: armada
·
T
Hästvård provred en liten varmblodsflicka häromdagen. :cry: anledningen till att jag inte tar henne under armen med mig hem är en lätt...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: hjalle
·
K
Hästvård hur många vet något om kvarka? jag har en häst som jag lånat ut på foder i ett år nu och han fick kvarka.och hon som äger stallet...
Svar
5
· Visningar
1 094
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av denna sjukdom? Finns här någon som VET vad den uppkommer av och hur förloppet är? Här i kommunen har vi...
2
Svar
28
· Visningar
4 335
P
Hästvård Har aldrig råkat ut för detta tidigare. Hjälp, någon som har erfarenhet! Lånade för ett par veckor sedan en ponny av kallblodstyp. Den...
Svar
16
· Visningar
2 285
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka