Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ni någon favorit? Det finns ju en uppsjö av vitlöksprodukter och -tillskott och jag tycker att det borde finnas någon...
2
Svar
37
· Visningar
2 460
Senast: Holsteiner
·
L
Hästvård Kom just på att jag har glömt vaccinera mina hästar, 24 & 13 år. Det skulle ha varit gjort i mars, skit oxå... Är det bara att börja men...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: Macken22
·
K
Foder & Strö Ni som ger detta och övriga foder från D&D. Ger ni selen som extra tillskott??? Fodret är ju inte anpassat efter Sveriges jordar, så...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Jessica
·
D
Foder & Strö Hur gör ni om ni ska iväg på tävling, och åker tidigt på morgonen? Åker ni 2-3 timmar innan lastning till stallet och fodrar morgonhöet...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: daysi
·
Q
Hästvård Någon som vet var jag kan hitta mer info om cedar oil, dess användnings område m.m. Vad jag egentligen är ute efter är någon ställe där...
Svar
19
· Visningar
3 133
Senast: Eem
·
A
Hästvård På min ena häst upptäckte jag igår en utbukning på utsidan av höger bak. Den var stenhård och stor som en 5 krona utbuktande. Är ganska...
Svar
7
· Visningar
2 312
Senast: Tviggy1081
·
J
Foder & Strö Behöver ilte hjälp från någon som kan detta bättre. Fick analysen på vårat hö för någon dag sedan och knåpade runt lite på freefarm.se...
2
Svar
35
· Visningar
2 306
Senast: tgd
·
M
Foder & Strö Blir hästarna ''överpigg''av havre och lusern tillsammans?
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Tviggy1081
·
S
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av hästar med nedsatt syn. Vad händer om en häst som är helt blind på ena ögat blir blind på det...
Svar
10
· Visningar
1 303
Senast: zilla
·
Hästvård Fölis är halt! :( Han sätter inte ner höger fram sedan lunchtid igår. Har kollat honom noga, men kan inte se eller känna något...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: krocket
·
W
Foder & Strö Behöver lite goda råd om hur mycket hö jag kan ge min häst som har gått ner i vikt :(av dåliga värden på hösilaget som han blir...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: tgd
·
B
Foder & Strö Vad ska man dra ner på när en häst börjar bli rund om magen??? Höet/ensilaget eller själva kraftfodret?? Jag har fått för mig att det...
Svar
12
· Visningar
1 107
·
Foder & Strö Hej... Jag hade tänkt skaffa HorsePrime till min häst och undrar om det är någon som använt det. Är det bra?
Svar
5
· Visningar
4 554
·
Foder & Strö hur mycket behöver en normalstor häst om man ska rida ca 2-3mil/dag??? han kommer gå i hagar med ordentligt bete. Kommer vara i juni så...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hästen jag rider har nyligen opereras han har haft en stor ink mellan frambenen som inte velat läka ihopp, nu är den bortagen och han...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: skjootan
·
Hästvård Hallå! Min häst behandlades för ca 2 månader sedan för en förskjutning av korsbensleden av en equi terap. Han skrittades ca 3 veckor...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: C_L
·
B
Hästvård Hur många olika förklaringar har ni hört på "skakande bakknän" efter ansträngning? Jag hade aldrig problem med det förut men nu tycker...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: fiautanknuff
·
Hästvård på besiktningspapperet står de trasiga bärränder BF. men hovslagaren påpekade dock inget vid skoningen. hennes första skoning för...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: LadySara
·
Z
Foder & Strö I vilken takt ska man minska på fodret så att hästarna kan äta bara gräs när de får komma över till sommarhagen? Jag kan ju inte idag...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: AnetteJT
·
Hästvård Tråden finns säkert redan men jag skriver ändå. :crazy: jag undrar ifall det är vanligt att en häst får problem med sina ben efter en...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: hjalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka