Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård I år är det värre än någonsin. Bara i början av juni och det är redan värre än vad det brukar vara när det är som värst. Nu är det 7:e... 2
Svar
33
· Visningar
3 752
Senast: martha
·
Hästvård har en tendens till att snurra i det oändliga. Och nu hoppar vi på klinik-karusellen igen för Patsys rörelsestörning bak blir inte...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Lydia
·
B
Hästvård Min varmblodsvalack ¨har börjat kissa massor och hela tiden. På den "normala" ridturen kan han kissa 3-4 gånger, ibland mer, ibland...
Svar
6
· Visningar
1 421
Senast: Sunnan
·
M
Foder & Strö är det någon som vet hur ensillage håller sig näringsmässigt! Tex om man fortsätter fodra med fjolårsensilge i höst, hur är näringen på... 2
Svar
25
· Visningar
2 241
Senast: pollipop
·
A
Hästvård Kan ngn tala om hur jag ska få en tunn, fin man som LIGGER på en sida (jag nöjer mig med att den bara ligger oxå)? Nu har jag försökt...
Svar
10
· Visningar
1 451
Senast: MaLu
·
Foder & Strö Om man ska ge djävulsklo temporärt, under hur lång period brukar man ge för att se resultat tex få bort en inflammation? Någon maxtid...
Svar
9
· Visningar
1 432
Senast: nilema
·
B
Hästvård Mitt första inlägg! Har ett sto som får en liten knöl då hon har sadel. Den dyker upp efter ca tio-tjugo minuter, oavsett vilken sadel...
Svar
12
· Visningar
1 503
Senast: ikeline
·
Foder & Strö Tyvärr kanske jag måste ställa pållan på box för behandling, ivarje fall förbereder jag mig för det nu även om svaret ännu inte kommit...
Svar
13
· Visningar
1 590
Senast: alpha
·
Hästvård Kort historik om det nu mot all förmodan finns NÅGON som lyckats missa det. Hästen ifråna är 9 år, utdömd 10 maj -04 pga en... 2
Svar
25
· Visningar
2 872
Senast: goamarie
·
T
Hästvård Jag behöver lite hjälp. Det är så att min häst har blivit rätt hård i en halsmuskel, lika hård på båda sidor om halsen. Muskeln heter...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: tirnanog
·
Z
Foder & Strö Mitt hö är på väg att ta slut och bonden jag brukar köpa av har helt slut på allt sitt fina analyserade hö för tillfället. :( Men jag...
Svar
7
· Visningar
815
Senast: alpha
·
S
Hästvård Hästens favoritträd i hagen råkar vara en fin gran som hon står och kliar sig mot, vilket resulterar i att hon har fullt med kåda på...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: Gisburne
·
S
Hästvård tänkte bara kolla lite ang kastrering. Tycker ni att hingsten "ändrar beteende" efter en kastrering? har fått rådet att hästen ska gå... 2
Svar
39
· Visningar
3 638
Senast: anhe
·
S
Hästvård Jag har inte luktat under, men är det hovröta? ska inte hovröta lukta väldigt illa? Vad är det, för hovarna har liksom en "hinna" som...
Svar
15
· Visningar
6 204
Senast: SneakySue
·
L
Hästvård Detta kanske man ska ha en hum om men inte jag.. :o En kompis ringde precis och frågade hur länge kvarkasmittan sitter kvar i kläderna...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Raeman
·
I
Foder & Strö Kan någon syna denna foderstat? Varmblod, sto, 550kg, promenadriden. 7kg hö 1kg korn 0,1kg sojamjöl Behov: MJ- 63,2, Protein-379,2...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Har en varmblodsvallack på 18 år. Eftersom man till och från varit skadad har han mer eller mindre stått i hagen (en stor och kuperad...
Svar
11
· Visningar
914
Senast: janta
·
Hästvård finns det någon bra sida, gärna på svenska, där man kan kika på olika illustrationer av man och svansflätningar..?
Svar
1
· Visningar
838
Senast: roux
·
Z
Hästvård Ute på sommarbetet var det en häst som helt enkelt såg hängig ut i dag. Han stod mest still hängde med huvudet inte som dom gör när dom...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Huntress
·
M
Hästvård en häst på stallet har dött, misstänkt grässjuka. han hade hela magen full med mjöldryga vid obduktion. Alla hästarna, de är 40 st i... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 342
Senast: Mithra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka