Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Borstade på tjejen igår kväll, och smörjde in juvret på henne innan natten, när jag mörkte att det sprutade mjölk ur båda spenarna på...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Sastra
·
H
Foder & Strö Har pga skada fått ställa in min häst i box. Höet som finns i stallet som hon står är inte av den bästa sorten. Det är gult, luktar inte...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: skumpan2000
·
Hästvård Ni som har gett det någongång, hade ni problem med att få hästen att äta det? :confused: Innan jag började ge pållan det igår fick jag...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Sirisiri
·
B
Hästvård stallkompisens nya häst har haft mugg i ca 3 veckor nu, på båda fram. och idag är han halt... kan det finnas ngt samband? eller är han...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: zilla
·
F
Hästvård För ett par dagar sedan så skadade sig en av mina hästar väldigt illa på elsängslet i hagen (har normaltjocka elnylonband). Hon sprang...
Svar
7
· Visningar
2 073
Senast: FarresTess
·
Foder & Strö Nån som vet om det är någon skillnad på dem, rent näringsmässigt? Fick tips att ge min knakväxande tvååring extra kalk & vitamin, och...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: GoddessOfLove
·
C
Hästvård Eller vad är spatt och vad händer med hästen? Tacksam för svar :bow:
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Nominous
·
M
Foder & Strö Hej jag har ett problem... okunskap :confused: Hoppas på hjälp! Vi ger ensilage till våra hästar dagtid och när de kommer in för natten...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: mule
·
P
Hästvård Om utlåtandet säger att det finns ett "lindrigt benfragment" i en framkota och veterinären rek att man INTE tar bort det då han bedömer...
Svar
7
· Visningar
1 496
Senast: alpha
·
Foder & Strö Använder 30-kilosbalar hösilage, och har noterat att många balar blivit dåliga nu under de senaste två månaderna. När man öppnar dem har... 2
Svar
24
· Visningar
1 947
Senast: alpha
·
C
Foder & Strö och bad om hjälp till en foderstat, det känns väldigt bra. De kan ju räkna ut i sin dator exakt och så, så kan dem föreslå sina foder...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: Connemara_Lover
·
Hästvård Hur fort verkar det egentligen? :crazy: :D Min fröken fick sin första Buttados igår, och den andra idag på eftermiddagen, och när jag...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: zilla
·
C
Hästvård hur brukar ni blanda den?
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Lindi
·
R
Hästvård Det har hästen börjat göra :crazy: Han är en islandshäst, enligt förra ägarna eksemfri Men nu har han börjat klia sig och tappar hår...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: paradox
·
S
Hästvård Finns det någon slags "kvalitetsmärkning" för equiterapeuter och liknande behandlare? Någon viss utbildning, diplomering, intyg som man...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: hubinette
·
Hästvård Det är vad "vi" kom fram till på kliniken igår. Hon ser inte rolig ut när man longerar och på deras lite fastare underlag så såg hon...
Svar
7
· Visningar
1 856
Senast: lil-sis
·
Hästvård på min häst. Vad kan det vara för fel? Ska man ringa vet och den får komma och kolla? Eller kan det över av sig själv? :crazy:
Svar
16
· Visningar
5 170
Senast: psychogrrl
·
M
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga den här frågan men provar väl här. Just det; Hur lång tid tar det innan det har växt till sig ordentligt...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: MaLu
·
T
Hästvård Hej. Har läst en del trådar som handlar om barfotagång och detta intresserar mig mycket eftersom jag själv plockat av skorna på min...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: paradox
·
P
Hästvård Vill gärna ställa den här frågan till någon med erfarenhet av unghästuppfödning, kanske någon som själv som uppfödare hamnat i en...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka