Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Detta är inte min häst men vi är lite missnöjda med veterinär beskeden på denna häst då allt är så oklart... Hästen hittades block halt...
Svar
5
· Visningar
2 066
Foder & Strö Är nyfiken på riskli och undrar om det är någon här som fodrar med detta? Vilka resultat upplever du i så fall? Hur var din häst innan...
Svar
2
· Visningar
2 646
Senast: jenpe
·
Hästvård Hej! För ca 2 veckor sedan så busade min häst i hagen och skadade sig på något vis. Hans sena på höger fram är svullen men blir bättre...
Svar
13
· Visningar
2 679
Senast: nattrexx
·
Foder & Strö Jag har en enkel foderanalys helt utan värden för vitaminer och mineraler. De värden som finns är följande: Torrsubstans: 78 Råprotein...
2
Svar
30
· Visningar
3 599
Senast: ztsu
·
Foder & Strö Jag funderar på att prova Primero total till min valack som nog behöver tlite extra foder. Han får fri tillgång till hö men verkar...
Svar
11
· Visningar
3 225
Senast: Liten
·
Hästvård Har nyligen tagit kolla masken prov som visade på ganska stora mängder blodmask. Fick avmasknings medel Equimax utskrivet och avmaskade...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Madick
·
Hästvård Har en häst som ju nyss har börjat ta ett kortare steg med ena bakbenet. Han har sedan tidigare, som nu varit borta i 8månader en...
Svar
2
· Visningar
456
Senast: mackan
·
Hästvård Har just fått hem en helklippt ponny. Inne har hon ganska tjockt stalltäcke och ute stalltäcke och fodrat regntäcke med hals. Ute (i...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Har fortfarande lite bete kvar, så jag undrar om någon vet om det finns något sätt att mäta sockerhalten själv hemma? Hade varit bra att...
2
Svar
22
· Visningar
3 922
Senast: axel
·
Foder & Strö Analysen visar på ett Ca-innehåll på 10,1 g/kg foder. Hästarna har fri tillgång, räknar att de äter ca 13 kg/dag (baserat på hur fort...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: sthu
·
Foder & Strö På enzionhinken står de att man ska ge 1 mått per dag= 15 gram men detta är fel! Ett mått väger 40gram!! En matsked är 15 gram vilket...
Svar
9
· Visningar
2 743
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Någon som ger Farriers Formula Double Concentrate? Om ni ger, tycker ni att det har förbättrat hästens hovkvalitet? Erfarenheter?
Svar
1
· Visningar
1 604
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hejsan, Jag söker desperat hjälp för att fastställa vad en av mina hästar kan ha för problem. Han är 5-årig vallack som hoppar som en...
2
Svar
21
· Visningar
4 916
Foder & Strö Hamnade i en tråd på Fb där just det diskuterades. Det var absolut bäst och hästarna tog upp det bättre. Skulle även vara mineraler...
2
Svar
25
· Visningar
2 354
Senast: sthu
·
Hästvård Jag har min häst på lösdrift och i ligghallen har vi sand som underlag. De får hösilage på marken, så antar att det är sanden hon får i...
2
Svar
20
· Visningar
2 921
Senast: purity_666
·
Hästvård Hej undrar om det är någon som som har samma problem som mig. Min valack på 8 år har nu på senaste tiden börjat regera på att jag sätter...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: tolksele
·
Hästvård Min 4åring har varit barfota hela sitt liv fram tills den 28/10 då han fått sina första framskor. Problemet är att nu när allting har...
Svar
17
· Visningar
2 206
Senast: Aionee
·
Hästvård Jag trodde min gamla häst höll på att dö idag, på riktigt. f-91, piggare än på länge den här hösten. När han skulle svänga in i boxen...
2
Svar
23
· Visningar
3 673
Senast: Elwan
·
Foder & Strö Står i valet och kvalet att släppa in hästarna i fårens sommarhage nu eftersom det är så nedrans trist i vinterhagarna nu med detta...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Sitter just nu och väntar på leverans av en ny rundbal hösilage då jag reklamerat den jag fick hem. Såg inte i mörkret när den lyftes på...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka