Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Om den ser fräsch ut och luktar bra, är det ok då. Är ju lite nojig själv med datummärkningen på mat.:o
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Vet någon om bioglucomin+ha smakar ngt? Jag har vad det visade sig en ruskigt kräsen häst som jag vill ge ngn form av ledtillskott...
Svar
6
· Visningar
726
Senast: Kodiak
·
Hästvård Behöver råd. Har en ponny som står på stall i nuläget. Ute under de ljusa timmarna med täcke, även täcke i stallet. Klippt senast i...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Någon som vet om grässorten rajsvingel har en utmärkande smak? Min häst har sorterat och lämnat hö från senaste lasset (aldrig hänt...
Svar
2
· Visningar
712
Hästvård Håller på och behandlar häst med strålröta. Tvättar dagligen med såpa och sedan på med Ekol tjära. Hittade på nätet något som heter...
Svar
10
· Visningar
1 035
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vad jag förstår efter att ha läst om godkänd hovslagare på jordbruksverkets hemsida, så måste det vara en godkänd hovslagare som arbetar...
2
Svar
22
· Visningar
1 951
Senast: lizzie
·
Hästvård Måste triangelmärkning utföras på klinik, eller kan veterinär komma ut och göra det?
Svar
2
· Visningar
630
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Min häst har blivit rekommenderad ringskor av veterinär (när hen ringde mig var det mer "det kan du ju prova.." och i journalen jag fick...
2
Svar
27
· Visningar
3 957
Senast: tolksele
·
Hästvård Hästen har börjat stanna när hon behöver uträtta sina behov, har aldrig haft problem med detta förut så nu börjar jag bli lite orolig...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min pålle har haft svårt att tugga sen i somras och tar gärna emot idéer på vad det kan bero på... Han är 23 år men har alltid haft...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 629
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Hej på er! Skulle uppskatta att få lite synpunkter på ett hösilage jag ev ska köpa. Har upptäckt att mitt inte kommer räcka om det slår...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst har någon vecka haft lite torrare fläckar i karlederna fram så tänkte att det kanske var mugg så köpte lactacyd och tvättat med...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: clovergirl
·
Foder & Strö Jag har bytt hösilageleverantör och i det nya hösilaget finns det sädesax :confused: med i balarna. Alltså hela strån med ax! Jag...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: AnetteT
·
Hästvård Är nybliven omhändertagare av en 2-årig nykastrerad kille. Storlek D-ponny av kallblodstyp. När han kom för ca 1,5 vecka sedan var han...
Svar
4
· Visningar
1 234
Hästvård Hej! Ni som gett era hästar andapsin, hur har ni gjort? Enligt vet ska de inte äta 2 timmar före och 1 timme efter. Hur tusan ska man få...
Svar
17
· Visningar
4 204
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Som många vet här inne så står kusen med en gaffelbandsskada, det är en ''gammal'' skada (uppstod i slutet på februari) men först...
Svar
16
· Visningar
3 329
Senast: seahawk
·
Hästvård En av mina ponnys dricker dåligt. Finns det några tricks för att få honom att dricka mer? Han dricker lika lite även om vattnet är...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: sthu
·
Hästvård Mitt sto har lyckats skära sig på något i hagen. Någon vass pinne/gren gissar jag eftersom hagen är väldigt kuperad. Hon har ett...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Grazing
·
Hästvård Min fyraåring opererades igår och är ordinerad butta morgon och kväll i tio dagar. Jag bad om att få något annat men veterinären sa att...
2
Svar
37
· Visningar
3 058
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka