Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har fortfarande lite bete kvar, så jag undrar om någon vet om det finns något sätt att mäta sockerhalten själv hemma? Hade varit bra att... 2
Svar
22
· Visningar
3 930
Senast: axel
·
Foder & Strö Analysen visar på ett Ca-innehåll på 10,1 g/kg foder. Hästarna har fri tillgång, räknar att de äter ca 13 kg/dag (baserat på hur fort...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: sthu
·
Foder & Strö På enzionhinken står de att man ska ge 1 mått per dag= 15 gram men detta är fel! Ett mått väger 40gram!! En matsked är 15 gram vilket...
Svar
9
· Visningar
2 744
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Någon som ger Farriers Formula Double Concentrate? Om ni ger, tycker ni att det har förbättrat hästens hovkvalitet? Erfarenheter?
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hejsan, Jag söker desperat hjälp för att fastställa vad en av mina hästar kan ha för problem. Han är 5-årig vallack som hoppar som en... 2
Svar
21
· Visningar
4 923
Foder & Strö Hamnade i en tråd på Fb där just det diskuterades. Det var absolut bäst och hästarna tog upp det bättre. Skulle även vara mineraler... 2
Svar
25
· Visningar
2 360
Senast: sthu
·
Hästvård Jag har min häst på lösdrift och i ligghallen har vi sand som underlag. De får hösilage på marken, så antar att det är sanden hon får i... 2
Svar
20
· Visningar
2 923
Senast: purity_666
·
Hästvård Hej undrar om det är någon som som har samma problem som mig. Min valack på 8 år har nu på senaste tiden börjat regera på att jag sätter...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: tolksele
·
Hästvård Min 4åring har varit barfota hela sitt liv fram tills den 28/10 då han fått sina första framskor. Problemet är att nu när allting har...
Svar
17
· Visningar
2 221
Senast: Aionee
·
Hästvård Jag trodde min gamla häst höll på att dö idag, på riktigt. f-91, piggare än på länge den här hösten. När han skulle svänga in i boxen... 2
Svar
23
· Visningar
3 683
Senast: Elwan
·
Foder & Strö Står i valet och kvalet att släppa in hästarna i fårens sommarhage nu eftersom det är så nedrans trist i vinterhagarna nu med detta...
Svar
12
· Visningar
1 157
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Sitter just nu och väntar på leverans av en ny rundbal hösilage då jag reklamerat den jag fick hem. Såg inte i mörkret när den lyftes på...
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: Cattis_E
·
Svar
22
· Visningar
4 402
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Om den ser fräsch ut och luktar bra, är det ok då. Är ju lite nojig själv med datummärkningen på mat.:o
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Vet någon om bioglucomin+ha smakar ngt? Jag har vad det visade sig en ruskigt kräsen häst som jag vill ge ngn form av ledtillskott...
Svar
6
· Visningar
726
Senast: Kodiak
·
Hästvård Behöver råd. Har en ponny som står på stall i nuläget. Ute under de ljusa timmarna med täcke, även täcke i stallet. Klippt senast i...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Någon som vet om grässorten rajsvingel har en utmärkande smak? Min häst har sorterat och lämnat hö från senaste lasset (aldrig hänt...
Svar
2
· Visningar
713
Hästvård Håller på och behandlar häst med strålröta. Tvättar dagligen med såpa och sedan på med Ekol tjära. Hittade på nätet något som heter...
Svar
10
· Visningar
1 035
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vad jag förstår efter att ha läst om godkänd hovslagare på jordbruksverkets hemsida, så måste det vara en godkänd hovslagare som arbetar... 2
Svar
22
· Visningar
1 952
Senast: lizzie
·
Hästvård Måste triangelmärkning utföras på klinik, eller kan veterinär komma ut och göra det?
Svar
2
· Visningar
632
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V