Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Fy fasen vad jag skäms över att vara svensk. lägger in länk iom att jag inte hittar den bland nyheterna...
Svar
5
· Visningar
2 105
Senast: Boj
·
Foder & Strö Sitter och jobbar lite med foderstat till min häst, men hur ska jag få ihop tillräckligt med stråfoder?? Hon är en lättfödd häst (ca 600...
Svar
13
· Visningar
1 348
Hästvård Min 8 åriga fullblod halvblodsto fick en senskada i sommras i hagen vid ihopsläpp med en annan häst. Senan är helt av i höger back...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: simona
·
Foder & Strö Hej! Jag har en häst som har ganska känslig mage. Nu kommer vi att flytta våra hästar (har tre och dom verkar bara bli fler och fler...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 534
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ponny vaccinerades idag av veterinär modell gamla gardet. Han fick för både influensa och stelkramp. Frågade veterinären om det...
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst lyckas alltid få skrapsår på sina skenben eller kotleder. Hur behandlar ni sån här skrap skador? Det brukar komma lite blod...
Svar
10
· Visningar
3 904
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Jag har sökt men får fasiken inte rätt på det.. Så om ni har någon annan tråd på lager så länka gärna :) Mina hästar går på lösdrift...
2
Svar
31
· Visningar
5 426
Senast: Yrrol69
·
Foder & Strö Hej alla kunniga :) Just nu är min häst i gång för fullt, men ska nu under ett par veckor gå lugnare och lite halvt om halvt vila :) Nu...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: HannaZ
·
Hästvård Idag har min femåring väldigt hög temp, 39,4. Troligen har febern börjat under natten eftersom han inte ätit upp två äpplen han fick vid...
Svar
14
· Visningar
1 363
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Min häst har börjat kissa i stalluppgången där han står uppbunden varje dag. han har alldrig gjort det innan och detta har hållt...
2
Svar
22
· Visningar
3 759
Senast: norrsol
·
Hästvård Har ett halvblod, valack, 12 år, som tappar hull. Han brukar göra det varje vinter, men nu sista veckorna har det varit värre än...
Svar
19
· Visningar
2 930
Senast: Wilfa
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger? Och finns det egentligen någon vettig forskning runt detta? Användes från början på Asiatiska kapplöpningshästar...
Svar
2
· Visningar
2 091
Senast: skiesabove
·
Hästvård Såg en hästannons där det stod "lytiska och sklerotiska förändringar i mellersta glidleden i båda haslederna bak" är det spatt de...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Boj
·
Foder & Strö och då menar jag kvoten mellan smbrp och energi. Hur resonerar ni? Jag har ett hösilage med kvot på 4. Behovet av protein är uppfyllt...
2
Svar
22
· Visningar
1 647
Hästvård Hej, jag är en van tävlingsryttare och har mina knep inför tävling :p Vad har ni för knep? Tex. knoppning, hovar mm. :) alla knep...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: Tuva
·
Hästvård Häst som kliar sig på kroppen, främst på sidorna och mot rumpan (gnager med tänderna när han kliar sig). Vad kan det bero på? Jag har...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: kottee_
·
Hästvård Hej! Har en häst som är behandlad för kotleds inflammation samt opererad för lösa benbitar i kotorna bak. Hur ska hovslagaren sko för...
Svar
8
· Visningar
2 481
Senast: mackan
·
Hästvård Jag måste klippa min shettis nu, i princip hela ponnyn. Det jag funderar på är om det skulle gå att klippa längre ifrån huden? Normalt...
Svar
9
· Visningar
1 007
Foder & Strö Har 1 bruksnordis som ska äta ca 10-12 kg hö/dag, 1 shettis/russ som ska äta ca 5-6 kg hö/dag & 1 russ som ska ha ca 7-8 kg hö/dag! (Ja...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag tror på forskning och studier, såklart. Studierna jag hittar visar att hästar mår bra av hösilage, lika bra som på hö. Men, jag har...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
17 575
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka