Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej, vet inte om detta redan är besvarat, är rätt ny, men har försökt söka både här på Buke och på Google. Men antingen fattar jag inte...
Svar
4
· Visningar
2 038
Foder & Strö :)Hejsan, Jag har precis köpt mig ett fyra årigt fullblodssto på 165cm som behöver gå upp i vikt samt bygga mer muskler... Vad kan jag...
Svar
15
· Visningar
2 083
Senast: sommar
·
Hästvård I går blev vi varse om att vi har misstänkt kvarka på anläggningen där vi står uppstallade. Det är en stor anläggning med ca 50 hästar...
Svar
19
· Visningar
2 053
Senast: Beetlebum
·
Foder & Strö Ger ni det? Varför? Min häst äter inte så himla mycket grovfoder, MAX 2 kg TS/100 kg men även vid mycket mindre mängd TS räcker...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min ena häst har en Ink som vi med veterinärens hjälp nu behandlar med en extremt dyr salva. Det går åt väldigt små mängder av salvan...
Svar
14
· Visningar
2 175
Hästvård Mitt 6 åriga sto blir märrigt under vinterhalvåret. Under sommarhalvåret är hon glad och gosig. Jag märker aldrig när hon brunstar och...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: ancan
·
Hästvård Jag har läst allt jag kunnat hitta om s.k. skimmelknölar men det mesta jag läser handlar om den godartade varianten. En knöl stor som en...
Svar
12
· Visningar
6 365
Senast: Kaffekakan
·
Hästvård Jag har alltid hört att när man helklipper en häst så MÅSTE man lämna en ruta under sadeln. Varför???
Svar
9
· Visningar
1 685
Hästvård Köpte en islandshäst för en vecka sedan. Upptäckte att hon hade småsår/sårskorpor över hela kroppen. Vetrinär har konstaterat...
2
Svar
20
· Visningar
5 451
Foder & Strö Jag köpte hö från annan leverantör för några dagar sen. Det förra höet åt de med god aptit men detta är svårare att få i dem. Det är...
Svar
11
· Visningar
2 156
Senast: Pox
·
Hästvård Varning för långt och rörigt inlägg... Jaha. Efter att ha haft massa problem med min pålle så beslutade jag mig för att skaffa ny häst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 404
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Min ena häst blev skrämd i samband med ridtur häromdagen och trampa ner i ett dike. Nu ett par dagar senare så kan man se en svullnad...
Svar
19
· Visningar
7 879
Senast: Toudi
·
Hästvård Hej, undrar om någon har haft det på häst. Eller vet hur dom ser ut? Såg en beskrivning att dom skulle vara 3-7 mm, håriga men vara...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: BiMi
·
Hästvård Ni med hästar på lösdriften, hur klipper ni dom? Har en häst som är lite frusen av sig men svettas väldigt mycket vid lättare arbete...
Svar
14
· Visningar
2 578
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 692
Hästvård Tänkte att vi kanske kundde samla lite tips och råd för enklare sårvård, för oss som inte har helt 100 koll på hur det är:angel: Jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 599
Senast: grashagen
·
Hästvård Om någon orkar läsa följande så vill jag gärna ha råd eller egna erfarenheter, för jag grubblar mig gråhårig över detta. Köpte en häst...
Svar
9
· Visningar
1 847
Senast: tolksele
·
Hästvård Skrev för ett par månader sedan en tråd som hette "jag blir så deppig". Kort sammanfattat gick den ut på att min häst helt plötsligt...
2
Svar
20
· Visningar
8 294
Senast: tolksele
·
Foder & Strö Vad kan man ge en lat ponny mer än havre och betfor som inte ger effekt, eller ska mängden ökas? C-ponny 19 år som tränas och tävlas...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: Nielaa
·
Hästvård Hej! Efter många googlingar förstår jag att det är en vanlig fråga här på forumet men har inte hittat det som passar in på min häst...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka