Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett fullblodssto på fem år som kräver en kvot på uppemot 8 för att behålla sin överlinje. Så fort kvoten går under 7,5 så faller hon...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Zebban
·
Hästvård Det här är en fantastisk nyhet. Lägger in det här om det missas som Nyhet...
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min häst har eksem på sommaren. Det är inte mycket men han kliar sig så manen och svansen trillar av och så måste han ha flugtäcke...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: rebus
·
Hästvård Har en häst hemma med kolik av grovtarms förstoppning, Ska prata med veterinären i morgon på morgonen igen. Nu verkar magen börja komma...
Svar
1
· Visningar
878
Hästvård Jag har haft en tidigare tråd om min häst som har en kronisk inflammation i hornhinnan på sitt ena öga. Efter att vi provat flera...
Svar
5
· Visningar
2 170
Hästvård Min häst har fått mystiska svarta "krustor" på 3 av 4 ben. I höjd med karleden, men i stället på sidorna och framsidan. Krustorna går...
Svar
6
· Visningar
2 375
Senast: supersonic
·
Foder & Strö Finns det? Har en kombination av rasp, dåliga hovar och upphakningar och vill slippa pytsa med olika preparat. Är det riskfritt... 2
Svar
36
· Visningar
5 614
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har scannat bygdens höförsäljare inför flytt av häst (får köpa eget hö nu), tycker dock alla har ett högt energiinnehåll(?!), har matat...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: ameo
·
Hästvård Såg att det låg flera trådar uppe om just has men ingen som beskrev just min hästs problem och jag ville inte kapa någons tråd så...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en kräsen dam som jag behöver få i lite tillskott i pulverform. Blandar jag i betfor rör hon det inte, jag behöver något som är...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Min unghäst kliar sig hela tiden. Hon försöker klia sig mot mig fast hon aldrig fått det, hon kliar sig mot allt hon kommer åt och gör... 2
Svar
31
· Visningar
4 644
Senast: Görel
·
Foder & Strö Analysen i år är så dålig att jag funderar på om det blivit något fel. :crazy: Samma bonde, samma fält, samma lab (fast annan...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: Fille
·
Foder & Strö Hej, vet inte om detta redan är besvarat, är rätt ny, men har försökt söka både här på Buke och på Google. Men antingen fattar jag inte...
Svar
4
· Visningar
2 038
Foder & Strö :)Hejsan, Jag har precis köpt mig ett fyra årigt fullblodssto på 165cm som behöver gå upp i vikt samt bygga mer muskler... Vad kan jag...
Svar
15
· Visningar
2 087
Senast: sommar
·
Hästvård I går blev vi varse om att vi har misstänkt kvarka på anläggningen där vi står uppstallade. Det är en stor anläggning med ca 50 hästar...
Svar
19
· Visningar
2 053
Senast: Beetlebum
·
Foder & Strö Ger ni det? Varför? Min häst äter inte så himla mycket grovfoder, MAX 2 kg TS/100 kg men även vid mycket mindre mängd TS räcker...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min ena häst har en Ink som vi med veterinärens hjälp nu behandlar med en extremt dyr salva. Det går åt väldigt små mängder av salvan...
Svar
14
· Visningar
2 176
Hästvård Mitt 6 åriga sto blir märrigt under vinterhalvåret. Under sommarhalvåret är hon glad och gosig. Jag märker aldrig när hon brunstar och...
Svar
7
· Visningar
1 698
Senast: ancan
·
Hästvård Jag har läst allt jag kunnat hitta om s.k. skimmelknölar men det mesta jag läser handlar om den godartade varianten. En knöl stor som en...
Svar
12
· Visningar
6 377
Senast: Kaffekakan
·
Hästvård Jag har alltid hört att när man helklipper en häst så MÅSTE man lämna en ruta under sadeln. Varför???
Svar
9
· Visningar
1 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka