Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har uppfattat det som att ston blir könsmogna vid 1-1.5 års ålder. Hästen var ungefär 9 månader när hon stod med en jämnårig hingst...
Svar
11
· Visningar
3 579
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej på er! Min häst har varit dålig i magen senaste veckorna. Inte jätte dålig men lite lös. Jag har inte bytt foder eller något och...
Svar
14
· Visningar
2 443
Senast: Muninna
·
L
Hästvård hejsan! har ni något förslag på vad jag skall göra eller ge min häst som har sjuka ryggmuskler? vid trav sänker han ryggen och vill...
Svar
9
· Visningar
2 605
Hästvård Hej. Min häst har svart beläggning på hovväggen, undrar om nån vet vad det kan vara? Försökt googla men hittar inget vettigt där. Min...
Svar
10
· Visningar
1 341
Senast: Tirnanog
·
Hästvård Jag har en snart 21 år gammalt sto som sedan ett år tillbaks är utlånad på foder som sällskapshäst. Hon har under en längre tid från och...
Svar
13
· Visningar
1 428
Senast: Toxid
·
Hästvård Min 23-åring fick fång för tre veckor sedan, har stått på box 7 dgr med finadyn 5 dgr, efter de 7 första dagarna har han fått gå ut i...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Vart hittar man bästa och mest prisvärda Djävulsklon? Helt lost på tillskottsfoder :)
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: chap13
·
Hästvård Nu hoppas jag på att någon här är riktigt vass på det här med korsförlamningar och kan ge mig några tankar om min ena travhäst. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: solros
·
Foder & Strö Har ett fullblodssto på fem år som kräver en kvot på uppemot 8 för att behålla sin överlinje. Så fort kvoten går under 7,5 så faller hon...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Zebban
·
Hästvård Det här är en fantastisk nyhet. Lägger in det här om det missas som Nyhet...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min häst har eksem på sommaren. Det är inte mycket men han kliar sig så manen och svansen trillar av och så måste han ha flugtäcke...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: rebus
·
Hästvård Har en häst hemma med kolik av grovtarms förstoppning, Ska prata med veterinären i morgon på morgonen igen. Nu verkar magen börja komma...
Svar
1
· Visningar
877
Hästvård Jag har haft en tidigare tråd om min häst som har en kronisk inflammation i hornhinnan på sitt ena öga. Efter att vi provat flera...
Svar
5
· Visningar
2 167
Hästvård Min häst har fått mystiska svarta "krustor" på 3 av 4 ben. I höjd med karleden, men i stället på sidorna och framsidan. Krustorna går...
Svar
6
· Visningar
2 372
Senast: supersonic
·
Foder & Strö Finns det? Har en kombination av rasp, dåliga hovar och upphakningar och vill slippa pytsa med olika preparat. Är det riskfritt...
2
Svar
36
· Visningar
5 602
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har scannat bygdens höförsäljare inför flytt av häst (får köpa eget hö nu), tycker dock alla har ett högt energiinnehåll(?!), har matat...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: ameo
·
Hästvård Såg att det låg flera trådar uppe om just has men ingen som beskrev just min hästs problem och jag ville inte kapa någons tråd så...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en kräsen dam som jag behöver få i lite tillskott i pulverform. Blandar jag i betfor rör hon det inte, jag behöver något som är...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Min unghäst kliar sig hela tiden. Hon försöker klia sig mot mig fast hon aldrig fått det, hon kliar sig mot allt hon kommer åt och gör...
2
Svar
31
· Visningar
4 638
Senast: Görel
·
Foder & Strö Analysen i år är så dålig att jag funderar på om det blivit något fel. :crazy: Samma bonde, samma fält, samma lab (fast annan...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka