Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Mitt sto har haft kolikkänningar två gånger det senaste halvåret. Först i somras när det var som varmast och sen för några dagar sedan...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Toudi
·
Hästvård Hur gör ni andra som ger hösilage? Vaccinerar ni? Hästen ska äta hösilage i vinter. Första gången i hans liv han ska äta det. Mina... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 410
Senast: Toudi
·
Hästvård Någon med något bra tips på hur skydda ett bandage mot väta, UTAN att det blir någon form av plast/tejp under hoven. Bandaget går ner på... 2
Svar
34
· Visningar
5 318
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Har precis fått analysen på mitt grovfoder i nya stallet. Har varit hästlös ett år o därinnan stått ett år utan analys, innan det haft...
Svar
9
· Visningar
2 562
Senast: karinstarin
·
Hästvård Hej! Får hem en ponny i dagarna och fick precis veta att de just klippt henne. Jag har lösdrift och har aldrig haft en klippt häst i...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: sarawi
·
Foder & Strö Ja finns det några sådana? Har nu provat olika typer av konsistens, med samma resultat, kräket sorterar antingen bort dom eller som nu... 2
Svar
33
· Visningar
2 781
Senast: NOC14
·
Hästvård Era bästa tips på mugg- prevention, vilka är de ? Har häst på, just nu, ganska lerig lösdrift. Sköljer av hovarna dagligen och kollar...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: Leoni
·
Hästvård Någon som använder sig utav detta tillskott till sin häst/hästar? Vad har ni för häst? Effekter? Kan man ge det som ett vanligt...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Har totalt missat att min Djur&Naturbutik här hemma ska stänga vilket innebär att jag inte längre har tillgång till det fodret som min...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: HannaZ
·
Hästvård Drog av skon på denna hästen idag, den har varit ömfotad och varm till och från. Men inte halt. Detta är höger fram, vet inte hur väl... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
17 100
Senast: Idalus
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av det? Det vore också intressant att jämföra innehållet av selen och e-vitamin med andra preparat...
Svar
3
· Visningar
1 418
Hästvård Jag har två stycken varmblod som just nu står i ett kallstall, det blir inget varmare utav dom utan det ligger på samma temperatur som...
Svar
16
· Visningar
1 854
Foder & Strö Hej på er... Köpte i somras småbalar hösilage som jag fodrar med nu i vinter. Har köpt från samma leverantör tidigare med väldigt fina...
Svar
3
· Visningar
1 538
Hästvård Finns ju flertalet trådar i detta ämne, men jag blir så himla ledsen på dem! Min ena häst skadade borsket i en kota för 3 månader sen i... 2
Svar
37
· Visningar
4 616
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Bara undrar hur det ser ut i era lösdrifter med grovfoder? Hur många dom är i lösdriften? Blandad flock? Fri tillgång till... 2
Svar
38
· Visningar
4 437
Senast: MnM
·
Foder & Strö Min häst har nyss diagnostiserats med PPID och äter 1 tablett Prascend om dagen. Vet ska komma tillbaka och provta igen efter 2 mån för...
Svar
2
· Visningar
2 963
Senast: Kirie
·
Hästvård Har en stor shettis med cushing. Han får en tablett crascend om dagen. Ca. 5-6 kg hö plus att han står på halm. Han har en fruktansvärd...
Svar
11
· Visningar
1 511
Foder & Strö Finns det något enkelt sätt att räkna ut hur mycket hästens foderbehov ökar vid halvklippning? Ska sätta igång pållan efter nyår och...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: Boj
·
Hästvård Har behandlat för strålröta rätt länge. Märkte här om dagen att det blivit ett rätt djupt hål precis i kanten på stråken mot ballarna...
Svar
8
· Visningar
1 760
Hästvård Hejsan! Håller på att slita mitt hår snart, ska försöka göra en lång historia kort: Har en 23årig kallblodstravare som är otroligt pigg...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur