Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns ju flertalet trådar i detta ämne, men jag blir så himla ledsen på dem! Min ena häst skadade borsket i en kota för 3 månader sen i...
2
Svar
37
· Visningar
4 612
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Bara undrar hur det ser ut i era lösdrifter med grovfoder? Hur många dom är i lösdriften? Blandad flock? Fri tillgång till...
2
Svar
38
· Visningar
4 437
Senast: MnM
·
Foder & Strö Min häst har nyss diagnostiserats med PPID och äter 1 tablett Prascend om dagen. Vet ska komma tillbaka och provta igen efter 2 mån för...
Svar
2
· Visningar
2 963
Senast: Kirie
·
Hästvård Har en stor shettis med cushing. Han får en tablett crascend om dagen. Ca. 5-6 kg hö plus att han står på halm. Han har en fruktansvärd...
Svar
11
· Visningar
1 509
Foder & Strö Finns det något enkelt sätt att räkna ut hur mycket hästens foderbehov ökar vid halvklippning? Ska sätta igång pållan efter nyår och...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Boj
·
Hästvård Har behandlat för strålröta rätt länge. Märkte här om dagen att det blivit ett rätt djupt hål precis i kanten på stråken mot ballarna...
Svar
8
· Visningar
1 759
Hästvård Hejsan! Håller på att slita mitt hår snart, ska försöka göra en lång historia kort: Har en 23årig kallblodstravare som är otroligt pigg...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: ameo
·
Hästvård Lonjerade min häst idag och la märke till att han gick lite konstigt i traven på volten. Det är backre innerbenet som han tar ner lite...
Svar
19
· Visningar
1 199
Senast: Toxid
·
Hästvård Först och främst, jag har varit i kontakt med veterinär och ska återkoppla till denne under morgondagen för att se om och hur vi ska gå...
2
Svar
22
· Visningar
3 547
Senast: EmmaW
·
Hästvård Jag vill minnas att någon person vid något tillfälle pratat om en veterinär/forskare som gjort en studie/rapporterat om problemet ovan...
2
Svar
23
· Visningar
3 298
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Ja som rubriken frågar hur ser era analyser ut i år ? Här var det segerdans :banana: de lux i år prickade jag precis var jag vill...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
17 172
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hej! Har min häst född 2011, valack, svenskt halvblod på lösdrift med fri tillgång på ensilage och halm. Är osäker på om ja behöver ge...
Svar
6
· Visningar
659
Foder & Strö Vi har några dagar varje år med kallare väder. Dvs runt 25-30 minusgrader. Rekommendationen är ju att öka hästens grovfoder, vilket jag...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Habina
·
Foder & Strö Någon som har provat Pavos NervControl? Märktes det någon skillnad?
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Igår var vet. ute och checkade av min gubbe. Han skulle främst kolla hullet, som vi ju arbetar hårt med att få upp. Han tyckte vi var på...
2
Svar
28
· Visningar
10 222
Senast: DrT
·
Hästvård Jag behöver lite idéer vad som kan ha drabbat min treåring.. Både jag och veterinärer går bet.. hästen går barfota, med kompisar i...
2
Svar
25
· Visningar
5 299
Senast: Bison
·
Hästvård någon med erfarenhet av ligamentskada på bak knä? Eller på annan plats? Har eran häst blivit återställd? Hur lång tid tog det? Hitta...
2
Svar
26
· Visningar
8 762
Senast: Linnolsson
·
Hästvård Sökte men fann inga nya inlägg så testar igen... Karpaltunnelproblematik, svullnad ovan framknä utsida hö fram. Kommer under ridning...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: nowa
·
Foder & Strö Ett antal hästar verkar ju inte fungera så bra på hösilage/ensilage, om man tittar i trådarna här; dålig mage, bajsvatten osv. Så när...
Svar
1
· Visningar
827
Hästvård Detta är inte min häst men vi är lite missnöjda med veterinär beskeden på denna häst då allt är så oklart... Hästen hittades block halt...
Svar
5
· Visningar
2 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka