Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Innan jag börjar skriva vill jag säga att det här diskuteras med hovslagaren självklart. Men vill spåna lite.. 5 årig hbl valack...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: Boj
·
Hästvård Vad kostar eran hästs prascend? Hur får ni i dem tabletten? Går den att krossa och slamma upp i spruta?
2
Svar
34
· Visningar
14 970
Senast: Pudlan
·
Hästvård Min häst flyttade till ett nytt stall för två dagar sedan och det gick bra första dagen, men nu har en häst börjat hoppa på honom med...
Svar
9
· Visningar
1 737
Senast: Plantan
·
Hästvård Hej! jag har en ponny som för ca månad sedan bockade till och blev plötslig halt. Hältan försvann efter ett par dagar men hon var...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: fridaxi
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 698
Senast: Miamamman
·
Hästvård Jag har en pensionerad gammal tävlingsponny i min ägo, dock har jag (slarvigt!) Missat henne vaccination med några veckor, ska...
Svar
7
· Visningar
930
·
Hästvård Har en gammal häst här hemma.... Jag märkte att han började tugga höbollar som han spottade ut samt att han började sträcka på halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 927
Senast: Lepidus
·
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 749
Senast: emptyrings
·
Hästvård Man blir ju aldrig fullärd och sökandet efter ny kunskap får mig att posta en tråd där ni gärna får dela med er utav den hästforskning...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: sthu
·
Hästvård Hej! Min häst har haft som små "skorvar" på sina ben(inte alla), på någon kota och någon karled. Det är nästan som sårskorpor fast de är...
Svar
1
· Visningar
639
Hästvård Någon som har artros häst med pålagringar i framknä? Veterinärens bedömning av röntgen: "Relativt kraftiga pålagringar i översta...
Svar
3
· Visningar
3 513
Senast: _Leila_
·
Hästvård Finns det någon forskning eller liknande för vad som är optimal utfodring innan hård prestation.I detta fall travtävling. Dvs hur långt...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min unghäst var hos tandläkaren här om veckan o fick lite lugnande. Han vart inte mer trött än vad de brukar bli av lugnande men tog...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 691
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Bakrundsinformation Swb valack född 2000, ingen skade eller sjukdomshistoria bortsett från känsliga hovar och några hovbölder...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 438
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Har en nordsvensk brukshäst, sto, på 6 år. Hon är lite överviktig och bantas sakta samt noggrant med lagom och varierade...
Svar
14
· Visningar
10 617
Senast: skuggi
·
P
Hästvård Tips på riktigt bra borste önskas! Rejäl med lång och tät borst. Har letat i alla affärer jag varit i, men icke, och på nätet går det ju...
Svar
18
· Visningar
2 899
Hästvård För en vecka sedan var hovslagaren här och då kom han med lite olika förslag på alternativ till de traditionella snösulorna. Jag hade...
Svar
7
· Visningar
2 393
·
Hästvård Jag frågar åt en bekant som enligt min åsikt ska ta ut veterinär. De har en shettisvalack på 22 år, han står på lösdrift där de får fri...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Buck
·
Hästvård Jaha då står man med skadad unghäst För 2veckor sedan hände det, hittade honom i hagen ståendes med huvudet lågt o ville inte ta upp...
Svar
9
· Visningar
1 462
Hästvård Hur "rädd" behöver jag vara för sockret som finns i lusern, när jag ger det till en insulinresistent häst som haft fång? Min IR-häst...
Svar
10
· Visningar
2 249
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden