Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ... anledningen till kissing spines och vilka erfarenheter har du om det? Efter rehabilitering hur bra kan hästen bli? Hur stor chans...
Svar
18
· Visningar
1 305
Senast: mackan
·
C
Hästvård Var idag hos vet med min häst för ÅB (sjätte gången) och han visade fortfarande hälta på låga böjprovet trots upprepade behandlingar i...
Svar
19
· Visningar
8 301
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hur lång tid tog det för er som har PPIDhästar och behandlar dem med Prascend innan ni tyckte att ni märkte någon skillnad? Vad märkte...
Svar
5
· Visningar
1 530
Senast: Krati
·
Hästvård Kära bukefalister, behöver era kloka råd/tips! Bakgrund: har en nu treåring som i somras skadade sig allvarligt vänster bakknä, med en...
2
Svar
20
· Visningar
3 500
Senast: Similitude
·
Hästvård Ni som haft senskador på era hästar,berätta gärna hur pass allvarligt var det? hur visade dom det? hur långt tid tog det innan dom blev...
2
Svar
34
· Visningar
14 422
Hästvård Hej! Jag har en äldre dam som nu de senaste dagarna börjat kissa enorma mängder. Hon står på torv och varje dag har mer eller mindre...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej! Jag är väldigt ny här så ni får rätta mig om jag inte får etiketterna rätt på plats :-) Jag har en häst som jag fick köpa mycket...
2
Svar
27
· Visningar
2 592
Hästvård Rider en medryttarponny på 5 år nu. Och han är klippt bara där fram? Halsen, bogen typ. Men han fäller väldigt väldigt mycket när jag...
2
Svar
31
· Visningar
1 697
Senast: Speedway
·
Hästvård någon här inne som har erfarenhet av det? Hur pass sjuka blev er/era hästar? Och hur gick det sen efter för dem? Hur länge var de...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: XiwT
·
Hästvård Ingen aning om jag lagt detta i rätt tråd men men.... Har en häst med mugg som behöver tvättas nästan varje dag. Problemet är att...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Soffan74
·
Hästvård Om man har en häst som går naken i hagen nu, och sprejar pälsglans på pälsen (självklart på kvällen när hästen står inne hela natten)...
Svar
9
· Visningar
963
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Åh vart börjar jag. Gjorde en annan tråd för ett par veckor sedan att min unghäst (4år) skadat nacken. Så vi har vart på många...
Svar
3
· Visningar
1 050
Hästvård Hört om många hästar som haft krassliga magar i höst/vinter, och så även min. Började med att han fick fri tillgång på hösilage i...
2
Svar
30
· Visningar
7 411
Senast: Maria_81
·
Hästvård Hur gör man?! Gammelman har ett ben som inte är som alla andra... Troligtvis ett gammalt lymfangitben... Givetvis drar han på sig...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Måste få bolla lite tankar med er.. Först en kort bakgrund: Islandshäst på 25 år. Haft fång 3 gånger, senaste fånganfallet var 2011...
Svar
17
· Visningar
6 927
Senast: Sirap
·
Hästvård jag köpte min häst i maj 2015 av min kompis. Jag blev kompis med henne genom att jag var skötare åt hästen jag nu köpt. Jag visste att...
2
Svar
21
· Visningar
3 656
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Kan lindor ge stöd? Finns det några nya forskningsresultat? Är ute efter vetenskapliga studier, inte vad någon tror. :)
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Centaur
·
Hästvård Nej, ska absolut inte ta med några smittade grejer någonstans eller så. Allt jag någonsin haft i kvarkastall är kastat omedelbart. Men...
Svar
14
· Visningar
2 867
Senast: Lobelia
·
Hästvård Mitt 10åriga ponnysto har en tid fått upp foderbollar. Vi märkte det först här i slutet av november pga det låg massa foder i...
Svar
6
· Visningar
3 543
Senast: Korven
·
Hästvård Lite osäker på om tråden ligger rätt...:o Men i alla fall: Hur skulle ni sätta igång hästen efter ca 1,5-2 veckors vila (vila=hage och...
Svar
10
· Visningar
1 183
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden