Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 819
Senast: Piranesi
·
Hästvård Min 8åriga shetlandskille har stora problem med sin mun... Jag tar det från början; I somras upplevde jag en konstig lukt från honom +...
Svar
5
· Visningar
2 734
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av uttänjt ligament? Främst i hästens bakknä? Behandling? Läketid? Resultat?
Svar
2
· Visningar
1 056
Hästvård Finns det intresse för en sådan. Dela med sig av sina tips hur man gör för att få vardagen att fungera både för ägare och häst. Så klart...
Svar
8
· Visningar
1 413
Hästvård Postar tråd då jag inte lyckas hitta rätt sökord. Kanske är ämnet behandlat här redan. Min häst har i alla fall avulsionsfrakturer b f...
Svar
0
· Visningar
1 309
Senast: Werze
·
Hästvård Hästen som jag ridit nästan dagligen sedan augusti fick ett kolikanfall igår. Han kördes till klinik där det konstaterades att han hade...
Svar
17
· Visningar
3 434
Senast: Sirap
·
Hästvård Först av allt ska sägas att min häst är utredd på klinik för att han "tappar/hänger med" sitt vä bakben i samband med bl a hoppning...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: Wembley
·
Hästvård Hej! Vi kan inte riktigt reda ut detta. Vi har 2st egna hästar samt 2 st inackorderingar, behöver vi ha tillstånd från länsstyrelsen...
Svar
19
· Visningar
3 106
Hästvård Min häst har precis börjat bockat från ingenstans.. Detta är tredje dagen på rad som han bockar av mig. 2 gånger i skogen och en gång i...
2
Svar
32
· Visningar
3 590
Senast: Beelly
·
Hästvård Min häst går med ringskor och tjockare plastsula efter en skada på strålbenet förra året. Skadan i sig är läkt och hästen är under...
Svar
19
· Visningar
2 661
Senast: Korven
·
Hästvård En bekant har en häst som i många år till och från varit lös i magen. Väldigt lös. Blir bättre på somrarna när han går på bete, men lös...
2
Svar
22
· Visningar
2 762
Senast: Tualma
·
Hästvård Råprotein: 7.1% Råaska: 4.90 Råfett: 1.30% Växttråd: 34.2% Smältbar Energi MJ/KG: 7.4 Vad kan ni kunniga säga om detta hö? Har ingen...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej! Min pärla står just nu på klinik med kolik. Om hon inte blir bättre är alternativen buköppning eller avlivning. Min inställning...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 523
Senast: mimus
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger fel, moderator får gärna flytta isåfall :) Dottern har precis fått sin första egna tävlingsponny, hon satsar...
Svar
7
· Visningar
3 210
Senast: Muninna
·
Hästvård Hej! Hade veterinären ute hos min ponny häromdagen för att få en vaccinationsspruta och för att göra en veterinärbesiktning. Ponnyn ska...
2
Svar
33
· Visningar
3 625
Hästvård ... Bortsett från hobvroskförbening, lösa benbitar och fång?
Svar
11
· Visningar
2 278
Hästvård tog in min häst idag och så såg jag att hon var lite svullen på insidan av sitt ben. Ej halt varm el öm. Finns ett sår där svullnaden är...
Svar
3
· Visningar
604
Senast: mackan
·
Hästvård hej jag tänkte bara kolla med er ifall någon vet hur mycket man kan klippa en islandshäst på vinter utan att den behöver täcke? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Boj
·
Hästvård Vill bara poängtera att vi varit inne med vår häst en gång för bedömning och ska in en gång till om några dagar men jag vill ändå höra...
Svar
16
· Visningar
1 439
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Sällan jag skriver här på Buke tillhör dem som mest läser vad andra skriver men nu har jag ett problem med mitt sto. Har ett sto på...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka