Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag ska ponnyn behandlas i ett knä, och självklart tänker jag redan nu på hur vi ska bygga upp det där på bästa sätt så problemet inte...
2
Svar
23
· Visningar
8 030
Senast: skuggi
·
Hästvård Ni med hästar som har/har haft skador på Gaffelbandet, hur såg det ut? Prognosen, rehabilitering, ålder osv. Nyss fått veta att min 17...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hej! Stallägaren målade om alla boxarna i en röd härlig färg för några dagar sen.. Vi trodde att färgen hade torkat helt, men tydligen...
Svar
10
· Visningar
1 445
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Idag fick jag beskedet att min 23åriga ponny har ppid. Han har många symtom o dom kom ungefär när han var 17 och har blivit allt...
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: LillaMusse
·
Hästvård Bakgrundsinformation: Sto, 8 år. Lite smågalligt normaltillstånd men då främst på bakbenen. Tillhör sorten som får lite tjockare ben av...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: spinxx
·
Hästvård Härom dagen uppkom en diskussion i stallet där min häst är inackorderad kring det här med klippning. Jag har såpass koll att jag tror...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: skuggi
·
Hästvård Hoppas tråden ligger rätt.... I vinter står mina hästar i ett stall som tyvärr inte har täckesservice. Stallet sköts kollektivt och...
2
Svar
31
· Visningar
3 277
Senast: Hannis1982
·
Hästvård Min pålla sedan 10 år tillbaka har en kronisk sjukdom. Jag tog beslutet i somras att låta henne vandra vidare och gick igenom allting...
2
Svar
36
· Visningar
3 942
Senast: Oli
·
Hästvård Jag har fått problem med springmask på min häst. Har varit hästägare i 22 år och aldrig drabbats av detta elände. Haft min häst sedan...
Svar
4
· Visningar
2 067
Senast: Manji
·
Hästvård Min häst är sjutton år gammal och har i höst börjat bli väldigt stel. Jag funderar nu på vad som på bästa sätt kan göra honom mjukare i...
2
Svar
21
· Visningar
3 878
Senast: Mimmimamma
·
Hästvård Jag funderar mycket kring skillnaderna mellan dessa och vilket som är bäst, om vi säger att man t ex har en stel häst? Har inte riktigt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 726
Hästvård Vår ponny är 12 år och har konstaterad "Gonit BB med broskerosioner femur", dvs knäledsinflammation bak med förändringar/förslitningar i...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: Jaclia
·
Hästvård Har ett sto som efter fölning troligtvis fått muskelbristning. Det ser ut som det brukar göra när de "släpper ner" inför fölning, men...
Svar
1
· Visningar
817
Hästvård Fick precis svar på höstens träckprov och blir inte riktigt klok på en grej. Två av våra hästar, 9 och 11 år gamla, går ihop i hagen...
2
Svar
23
· Visningar
3 399
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Jag hade ute sadelmakaren i tisdags och det visade sig att hoppsadeln inte alls legat bra. Han kände över henne och tyckte att hon...
Svar
16
· Visningar
1 481
Senast: Sirap
·
Hästvård Hästens ena framben har svullnat upp ordentligt! Det är runt om där skenbenet sitter. Det beror nog på ett sår han fått, jag tycker det...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Hastflickan
·
Hästvård Har ett arabsto på 9 år som har en längre tid, en månad varit svullen på kroppen, halsen, bogen, framför manken och låret. Hon är ett...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: Billy
·
Hästvård Kan detta vara artros? Vänster framben alltså. Hon är halt på det benet. Va varm och hade puls innan i veckan. Den knölen som är där har...
2
Svar
25
· Visningar
3 110
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hej! Har ett stort problem just nu och hoppas att jag kan bli lite klokare med era tankar här på buke.. Har sedan en tid tillbaka letat...
Svar
16
· Visningar
3 165
Hästvård Har en 8 årig halvblod som har fått diagnosen Måttligt- kraftig artros med en galla på insidan och utsidan kotan. Bilderna vart skickade...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka