Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ett 18 årigt halv pensionerat sto,hon är väldigt tydlig med dagsform och vad hon vill i normala fall och det är en överenskommelse...
Svar
3
· Visningar
548
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård För exakt 3 månader sen idag råkade min bästa vän ut för ett fruktansvärt trauma som ledde till ett sår in till hovleden...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag upptäckte förra veckan ett djur som jag nu såg måste vara en älgfluga, INNANFÖR pälsen. Tänkte inte mer på det, hon har haft lite...
Svar
1
· Visningar
1 144
Hästvård Hejsan, skulle behöva lite råd om en fråga gällande avmaskning. Det är så att det visade sig att min 4-åriga valack hade högt värde, ca...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: Vaggan
·
Hästvård Vill höra era erfarenheter ang unghästar som har ojämn styrka i bakdelen? Även erfarenheter av Patella-upphakning? Min häst lyfter inte...
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: Wembley
·
Hästvård Min 12-åriga valack har en känslig mage. Har lätt för att få gasansamlingar som leder till obehag. När jag tar in honom från hagen på...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej, Har någon erfarenheter med hampaströ m/u eucalyptus olja? Har läst att det i längden är billigare jämfört med annat strö då man...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: anne77
·
Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 240
Senast: mily
·
Hästvård En av mina hästar har fång och det blir inte bättre, snarare värre. Tänkte höra om det är någon som har liknande erfarenheter av fång...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 449
Hästvård Någon som har erfarenhet av intimhygien av sto? :D vill ha lite tips av vad som är lämpligast att göra rent med mellan och på juvrena...
2
Svar
20
· Visningar
3 028
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min ena häst har fått diagnosen cystor i bakknäna. Veterinären hade lite dåligt med tid så jag fick inte så uttömmande snack om prognos...
Svar
0
· Visningar
743
Senast: Lydia
·
Hästvård Om en 1 åring visar sig ha lösa benbitar båda bakknäna och ska opereras för detta omgående, är det något som skulle påverka...
2
Svar
20
· Visningar
2 226
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag funderar över om min häst ser dåligt. Han är snubblig på steniga stigar, blir livrädd vid möte av människor på uteritt tills de...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Eddisson
·
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 113
Senast: Pudlan
·
Hästvård Jag kollar ganska mycket på hästannonser, då jag hopaps kunna köpa häst snart. Och jag ser ganska många bilder på hästar där de står med...
2 3
Svar
41
· Visningar
19 281
Senast: Tualma
·
Hästvård Ja, hur ska man göra för att komma igång med nån rutin med det hela ? Det är så längesen hästen blev kollad / avmaskad så det känns som...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Boj
·
Hästvård funderar på att klippa fuxen (när jag väl fått tag på lite myshästmedel att ge henne) men funderar på hur mycket man ska ta och hur man...
2
Svar
28
· Visningar
4 029
Senast: Buck
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 576
Senast: Lobelia
·
Hästvård Ge mig råd och tips om vad ni anser vara den bästa sulan. Jag är på jakt efter den som ger mest stötdämpning till häst med halvtaskiga...
Svar
13
· Visningar
2 476
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vad använder ni för försäkring på era hästar? Jag tycker att agria A1 låter tryggast, då den täcker typ allt. Om man till exempel...
2
Svar
24
· Visningar
2 007
Senast: belle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar