Triangelmärkt..?

I holland sätter man en bokstav efter chipnummret när man triangelmärker hästen. Man bränn/frysmärker inte längre där. Kan det vara något sådant?

Okej, det är bra. Då kan man ju inte fuska och omförsäkra hästen. Tänkte att det nästan måste vara nåt sånt annars är det lite konstigt tycker jag.
Fast nån stämpel i passet har inte min triangelmärkta häst.

Dessutom har hon en triangel som inte syns, hon är skäck med mestadels vitt, så de vita hårstråna syns inte av förklarliga skäl. Inte heller ändras chipnumret, vilket borde vara det enklaste ingreppet.

Nu ska inte min häst säljas, men det hade nog inte varit några problem att luras där.

Okej, det är bra. Då kan man ju inte fuska och omförsäkra hästen. Tänkte att det nästan måste vara nåt sånt annars är det lite konstigt tycker jag.

Fast enda gången mitt försäkringsbolag sett någon av hästarnas pass var när denna triangelmärktes, så det är ju ändå jättelätt att luras och försäkra i annat bolag om man så vill. De inspekterar ju inte hästarna vid nyförsäkring heller.

Fast enda gången mitt försäkringsbolag sett någon av hästarnas pass var när denna triangelmärktes, så det är ju ändå jättelätt att luras och försäkra i annat bolag om man så vill. De inspekterar ju inte hästarna vid nyförsäkring heller.
Jo, krävs det inte ett veterinärutlåtande vid nyförsäkringar? Har jag för mig.

Min T-märkta skimmel syntes triangeln bara om man tittade noga på sommarpäls, eller om han var klippt. Annars inte. Och man var tvungen att titta efter den för att se den. Ändå tog vet som frysmärkte "i lite extra" då det är knepigt att få det att synas på skimlar.

Finns ganska många T-märkta triangeln är svår att se på, olika hästar har olika gott läkkött, och olika vet är nog olika noggranna.

Min hade heller ingen stämpel i passet etc, men jag tror det är ganska "nytt". När jag tog bor min förra så fick jag skicka in passet till f-bolaget (Sveland) ihop med bevis om att han var avlivad innan de betalade ut pengar. Passet kom tillbaka med LIVERSATT stämplat över hela första sidan. Skitbra tycker jag, då är passet helt värdelöst i bedrägerihänseende.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar