Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö är en mineralsten tillräcklig,el ska man komplettera med mineraler om man ger havre och betfor?
Svar
1
· Visningar
624
Foder & Strö Har vi några foder-proffs här? :bump: Har precis fått analysen på ensilaget i stallet. & sitter & försöker räkna ut en vettig...
2
Svar
23
· Visningar
5 164
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Till att börja med - Jag fodrar givetvis efter hur hästarna ser ut men vill räkna så att jag har nåt att utgå från. Mina hästar är inte...
Svar
11
· Visningar
3 056
Foder & Strö Håller på och räknar foderstat till hästarna ... Det enda som fattas till det här hösilaget är 1.5 g fosfor. Ska jag ge fosforbalans så...
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: Glimfeather
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om ni som fodrar grovfoder ur (småmaskigt) hönät upphängda, ute eller inne i boxen, tycker att era hästar fått lite mera...
Svar
4
· Visningar
1 572
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Av ren nyfikenhet så undrar jag om det finns fler som använder metoden med Creep Feed för utfodring av föl? Jag har förstått att det är...
Svar
10
· Visningar
2 406
Foder & Strö Ja, årets värden på höt är verkligen ingen höjdare och det är ett jäkla musslande att få ihop det. Hur jag en vrider och vänder på det...
Svar
5
· Visningar
2 983
Senast: Alfakrulls
·
Foder & Strö Sitter och räknar på foderstat åt mitt Varmblod, normalpreserande, äter glatt men behöver nog rätt mycket för att hålla hull. har inte...
Svar
0
· Visningar
945
Senast: Rouise
·
Foder & Strö Jag har bara hört att äter man varierat och dricker mjölk (kalcium) så blir det bra på ett ungefär. Blir Ca/P alltid bra för oss då...
2
Svar
23
· Visningar
2 447
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har precis fått hem 2 halvblod som får 10 kg hö var/dag + Senior müsli, lucern, betfor och foderjäst, betforen får dom för att de...
Svar
12
· Visningar
1 562
Foder & Strö Jag vill ha lite inputs! I mitt stall kommer vi i år inte kunna lunchfodra hästarna som vanligt och letar alternativ. Vi har...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: r_freddy
·
Foder & Strö Sitter och räknar ut foderstater till två olika hästar och det är stor brist på selen i foderstaten. Hur gör man bäst för att tillföra...
2
Svar
35
· Visningar
3 694
Senast: Qvistis
·
Foder & Strö Jag har träffat på ett antal hästägare som anser att hästens hö absolut ska ligga under krubban eller så nära krubban som möjligt. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 233
Senast: Megs
·
Foder & Strö Sitter och funderar på att köpa ett sånt hönät som man trär över stora höbalar. Men önskar höra era erfarenheter först. Är det värt...
Svar
9
· Visningar
2 986
Senast: Terese
·
Foder & Strö Har en fråga, är det någon som har en smart lösning på hur man hänger upp Småmaskiga hönät i hagen? Går inte att hänga vid den byggnad...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: WestCott
·
Foder & Strö Öppnade idag årets första hösilagebal och reagerade på att den innehöll ovanligt många "nederdelar" :cool: av grödor, inkl. rötter och...
Svar
6
· Visningar
2 524
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Finns det något smart sätta att göra det? Har en pellets som jag vill tilla närmare på som innehåller följande: (Galax utmärkt)...
Svar
17
· Visningar
1 968
Senast: pastejja
·
Foder & Strö På ett ungefär och hur varierar det med TS och temperatur? Jag är helt ny på hösilage och försöker fundera på vilken storlek på bal...
Svar
14
· Visningar
3 179
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Behöver råd angående värdet av en sockeranalys. Jag har en häst som är IR. Jag bestämde mig därför i sommras för att göra sockeranalys...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Jag kommer att byta jobbplats vilket i sin tur innebär att rutinerna för mina hästar kommer att ändras, och även deras matscheman. Nu...
Svar
10
· Visningar
2 371
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix