Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst fick förstoppning i veckan och nu skulle jag vilja ha tips på foder som förebygger att det händer igen. Någon speciell olja...
Svar
19
· Visningar
8 583
Foder & Strö Hej, skulle behöva er hjälp. Har en Islands unghingst på 15 månader som jag tog till hästtandläkaren pga att han började samla mat i...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej. Jag blir inte klok på det här, hoppas ni kan hjälpa... Har använt mig av nib och freefarm för att försöka få till nån typ av...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hejsan allihopa! Mitt sto, som är ganska tunn och brukar bli tunnare under hösten då hon byter om till vinterpäls skall nu börja få mer...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Tänkte höra vad ni tycker om denna foderstat. Har använt mig av programmet pc-horse. 4,8 kg Hö analys: smb rp: 67 omb E : 8,5...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Madick
·
Foder & Strö Söker ett bra foderstats program som även innehåller socker & NDF. Ngn som vet? Behöver hjälp att räkna om sockerhalt från gram/kg till...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: Sanuer
·
Foder & Strö I år har ju inte varit det bästa vädret direkt, så det är inga som fått in någon halm här i min närhet som jag vet om och nu har det ju...
2
Svar
31
· Visningar
3 909
Foder & Strö Har ett sto med fång. Blev tillsagd att plocka bort saltstenen från henne. Kom på nu att jag kanske borde ge henne salt i begränsad...
2
Svar
22
· Visningar
4 691
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Har suttit och kliat mig i huvudet ang vilket mineralfoder jag ska använda till detta hösilage... Kanske är det busenkelt och jag bara...
Svar
13
· Visningar
1 947
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Vi fick svaren från vår höanalys idag! Jag vet inte så mycket av detta eftersom vi aldrig gjort det förr. Kan någon berätta för mig om...
Svar
10
· Visningar
2 550
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Hej Detta med grovfoder analys, där jag står görs ingen men har funderat på att göra det själv. Problemet är att det hösilage och...
Svar
1
· Visningar
1 275
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: mily
·
Foder & Strö Behöver ge min häst lusern då värdena hösilaget är värdelösa! Har läst så mycket jag kan om lucern men har fortfarande lite frågor...
Svar
14
· Visningar
5 079
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Jag har ett hösilage med vanlig proteinanalys. Jag vill dock även veta mineralinnehållet. Jag tänkte ta prov från tre balar totalt...
Svar
3
· Visningar
918
Foder & Strö Fick en säck med linfrökaka till vår häst som haft kolik.Blandade ner det i betforen,jisses! det blir som en limklump typ.Känns inte...
2
Svar
23
· Visningar
14 263
Senast: viola66
·
Foder & Strö Jag har en häst som behöver lägga på sig runt revbenen. Han är mager, inte super mager, men mager. Har stått i sjukhage i flera månader...
Svar
14
· Visningar
1 678
Senast: Magica
·
Foder & Strö Har någon goda ideer om hur man bäst utfodrar ett snart 25 år gammalt ponnysto? 127cm hög hackneyponny, hon har dåliga tänder (saknar...
2
Svar
27
· Visningar
5 321
Senast: roge
·
Foder & Strö I år har jag fått slänga mycket hö, känns jättetråkigt och på mitt loft har jag aldrig haft problem innan. Var lite slarvig och slängde...
2
Svar
22
· Visningar
4 747
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Hur tycker ni att deras eget foder varit, främst deras egen müsli? Jag börjar känna mig besviken.. Tidigare tycker jag att fodret...
2
Svar
27
· Visningar
6 851
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har ett helt ok hö i övrigt men NDF ligger väl lite väl lågt? 54%/kg foder. (tillägger att sockerhalt 96g/kg foder). Vår stora har...
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka