Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
Har aldrig förstått det där med fri tillgång på foder. Har man ett bra hö så täcks näringsbehovet av tex. 8-10 kg hö per dag. Men har de...
Foder & Strö
För att växterna ska klara vintern behöver de hinna förbereda sig genom en process som kallas härdning. Härdning är en hormonomställning...
Foder & Strö
Jag har undrat länge men aldrig hittat något svar, bara för skoj skull sådär, hur mycket kcal behöver en häst i normal träning per dag i...
Foder & Strö
Har precis fått hem min första höanalys och har problem med hur jag ska fylla i foderstatsberäknaren. Är det värdena per kg foder eller...
Foder & Strö
En polare har hamnat i lite trubbel med sin stallägare. Hästen går på lösdrift, bra grovfoder finns att tillgå, men de får inte tillgång...
Foder & Strö
Är det någon som har koll på om det finns mineraler att köpa i "bitform"? Har för mig att jag sett det någonstans men jag kan inte komma...
Foder & Strö
Jag tänkte enkelt: Hitta hösilage med lite högre kvot och slipp ge kraftfoder. Det var ju inte så enkelt :p Underhållsbehovet av energi...
Foder & Strö Hästen får redan lusern pellets, krafft muscle, lusern hack och mineraler + fri tillgång på hö.
Men är en väldigt gammal häst, så tyvärr...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.