Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Då jag har varit med om en liten olycka så behöver jag alla tips jag kan få om longering då det är de ända jag klarar av just och en...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Emiliaaa
·
Utrustning Eftersom mitt sto blir otroligt stark vid uteritt så rider jag med jaktkandar/ kimblewick med rak mundel med tungfrihet, tyglarna i övre...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: MaritH
·
Utrustning What.The.Fuck? Finns det på riktigt? Jag såg ett inlägg om dem och trodde det var ett första aprilskämt, men nej.. Vem använder dem...
2
Svar
20
· Visningar
8 512
Senast: pemi
·
Utrustning Jag går och drömmer om en egen hästtransport även om behovet kanske inte är akut och där finns gott om trailer i närheten att låna...
2
Svar
33
· Visningar
2 505
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning i roliga färger. Finns sådana? Jag är ute efter snygga täcken att ha med på träning/tävling istället för de utan hals i mindre fina...
Svar
3
· Visningar
651
Senast: Cilva
·
Utrustning Funderar över sadelskåp att ha i transporten och då stora traditionella skåp är så jäkligt stora tunga och otympliga så funderar jag på...
Svar
14
· Visningar
2 274
Senast: Buck
·
Utrustning Jag står vid ett stall som får nyttja grannens stora fina ridbana, toppenbra. MEN det finns ingen belysning alls. Vilket betyder att om...
2
Svar
23
· Visningar
3 185
Senast: Dorinda
·
Utrustning Är det någon som har någon erfarenhet av dessa sadlar?
Svar
3
· Visningar
2 033
Senast: aprilia
·
Utrustning Hur resonerar ni kring totalvikterna på hästtransporter och vad baseras det på för er? Själv sitter jag och spånar lite om jag ska gå...
2
Svar
26
· Visningar
1 742
Utrustning Nu har dottern blivit såpass duktig på att rida att ponnyputan gjort sitt. Tittar lite på Börjes sadel Pinto. Vad är era erfarenheter av...
Svar
7
· Visningar
1 955
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Alltså, jag söker en sadel med - böjd bom - hög och lång manke - bredd normal mot vid (jaa, säger inte så mycket med alla dagens sadlar...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: WBanna
·
Utrustning Nån som kan rekommendera nåt? Kort, rejält bred häst med ganska rak rygg. Vi har inte hittat en bomwestern som funkat. Hästen har en...
Svar
3
· Visningar
1 713
Senast: Terese
·
Utrustning Ja, vilka transporter har bomlåsningar där man slipper pilla med lösa sprintar för att låsa bakbommen? Cheval Liberté och...
Svar
14
· Visningar
2 493
Senast: MaRomer
·
Utrustning Nu har jag letat och blivit gråhårig, så jag har gett upp på att hitta den där fodertunnan som sticker ut ur mängden. Idag har jag ett...
2
Svar
37
· Visningar
2 834
Utrustning Hej! Har en dressyrsadel som i alla år på hästen legat bra, problemet är bara att den nu är 15 år gammal och börjat spruckit. Då hästen...
Svar
6
· Visningar
2 289
Senast: KSF
·
Utrustning Jag är ute efter en lång stall/ridkappa så att jag slipper dra på mig täckbyxor jämt jämt. (Har testat ridkjol men är inte så förtjust.)...
2
Svar
22
· Visningar
5 734
·
Utrustning Hej! Är det någon som har erfarenhet av tunna skumgummipaddar? Används de till arbetsbandagering? Tacksam för svar :) Mvh Nathalie
Svar
0
· Visningar
319
Utrustning Håller på att byta rampen på mitt ifor 510 släp. Blev dock lite chockad då nuvarande skiva bara är 18mm :O. Tänker att de brukar vara...
Svar
0
· Visningar
529
·
Utrustning Vad är rimligt att betala för att lämna in ett hästtäcke för tvättning? Och för lagning?
Svar
4
· Visningar
835
Utrustning Jag har en häst som är lite tjock, lite överbyggd bak och dessutom lätt i arslet. Kickar och bockar både i glädje och protest när hon är...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 925
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka