Pimpa min fodertunna

Schabloner tejpas. Sprayfärg färgas på avstånd, i lagom mängd, vilket gör att det inte rinner. Inte mitt iaf. :)
Krävs det inte då att ytan är slät då? Tänker de fodertunnor jag sett, så är de inte helt släta på kanten, de är lite höjdskillnader om vi kan kalla det så.
Locken är inte heller helt släta.

Det är dessa modeller jag spanat in mig på, för att ge en liten hum vad man kan göra med dom (lutar nog mest åt den nedre modellen):
12033409_1071834629514049_1674942322_n.jpg
12007280_1071834632847382_561096812_n.jpg

Krävs det inte då att ytan är slät då? Tänker de fodertunnor jag sett, så är de inte helt släta på kanten, de är lite höjdskillnader om vi kan kalla det så.
Locken är inte heller helt släta.

Det är dessa modeller jag spanat in mig på, för att ge en liten hum vad man kan göra med dom (lutar nog mest åt den nedre modellen):
12033409_1071834629514049_1674942322_n.jpg
12007280_1071834632847382_561096812_n.jpg
Jag rekommenderar den andra tunnan, då man kan ställa saker ovanpå locket vilket kan vara mycket praktiskt. Den varianten har också en bred, slät kant längst upp som du kan dekorera med t.ex. utskurna bokstäver i silvertejp. :idea:

Jag rekommenderar den andra tunnan, då man kan ställa saker ovanpå locket vilket kan vara mycket praktiskt. Den varianten har också en bred, slät kant längst upp som du kan dekorera med t.ex. utskurna bokstäver i silvertejp. :idea:
Det är den modellen jag spanat in mig på, tydligen tillverkar ett företag här i närheten dom och de är supertrevliga när jag har varit där och lossat, så tänkte jag kan sponsra dom indirekt genom att köpa en sådan tunna och vi har bara en annan sån tunna i stallet.
Den första modellen finns det redan två av. :p

En sån har en tjej i stallet. Hon har använt silverpenna och ritat hjärtan och stjärnor och skrivit hästarnas namn på.

Tycker att det brukar finnas både gröna, blå, gula och rosa fodertunnor. Både i butik, postorder och webshop. Har i ofs bara svarta med Cowab där jag beställde ifrån hade i flera färger med olika färger på locket osv. Har små 4 kantiga där det får precis plats en säck betfor. Och ca 1,5 säck pellets. Tycker de är jätte bra då de är lätta att bära också :).

Tycker att det brukar finnas både gröna, blå, gula och rosa fodertunnor. Både i butik, postorder och webshop. Har i ofs bara svarta med Cowab där jag beställde ifrån hade i flera färger med olika färger på locket osv. Har små 4 kantiga där det får precis plats en säck betfor. Och ca 1,5 säck pellets. Tycker de är jätte bra då de är lätta att bära också :).
jag har letat mig blå på nätet men hittar ingen fodertunna i udda färg, så nu blir det en svart där jag ska måla nått på sidan, sen är jag nöjd. :)

Var på Jula idag, de har små illgröna tunnor på hjul. Hade lätt köpt en sån om jag behövt ny tunna! Riktigt läckra smidiga. En kompis köpte två till återvinningen. Är lite sugen på att sno dem ;)

Var på Jula idag, de har små illgröna tunnor på hjul. Hade lätt köpt en sån om jag behövt ny tunna! Riktigt läckra smidiga. En kompis köpte två till återvinningen. Är lite sugen på att sno dem ;)
Jag tror jag vet vilka du menar, om det är den modellen jag tänker på så har vi tre i stallet och ett hjul på en av dom har gått av, så är man oförsiktig tror jag att de lätt kan gå sönder. Nu vet jag förvisso inte vad de gjort för att den ska gå sönder men ändå.

En liten teaser, har börjar mitt lilla projekt. Ska se om jag kan få det som jag vill ha det. Har en bild i huvudet, men får se om den går att genomföra:
12033744_1081863098511202_2008810480_n.jpg

Det sket sig, hade en idé om att försöka måla sädesslagen på sidan, men färgen ville inte fästa. Så får nöja mig med locket. Tror inte det går att missa vilken som är min nu i alla fall. :idea:

12064281_1081947421836103_553735108_n.jpg

Spraymåla locket :) tejpa för handtaget så det inte får färg så slipper du fula slitage, enkelt och fint :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 700
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka