Det här med totalvikter

Ju högre ju bättre :)

Mitt lastar 1260kg och det räcker, jag kör bara ponnyer, oftast en :D

Men skönt att inte behöva fundera och typ ingen kan ens fråga om att låna det ;)

Jag vet inte, har aldrig köpt ett sprillans nytt släp. Men om man kollar annonserna, så verkar de sjunka ungefär lika mycket som en bil procentmässigt det första året. Sen vet man ju inte vad de får betalt i slutändan.
Nä, det är sant förstås, för mig blir det nog att köpa nytt då den modellen jag vill ha inte verkar existerar på begagnatmarknaden iaf inte ett-två år gamla, vilket är lite synd på ett sätt, fast å andra sidan är ägarna tydligen väldigt nöjda med sina släp också. :p

Ett bra tips om man behöver något att skylla på för att inte låna ut släpet: meddela att det är oförsäkrat och alla skador till fullo får betalas ur egen ficka. Deras.

Ett annat tips för att inte behöva låna ut släpet är att säga att du inte vill låna ut det ;).
Vet flera som inte lånar ut sina släp oavsett vem som frågar. Ett "nej jag lånar inte ut" räcker länge :).
Och jag t ex kör gärna andra men lånar inte gärna helt ut det. Senast fick jag tillbaka det med olje fläck på mattan och massa isolering och betong skröffs. Fick stå och Högtryckstvätta och skura det kvällen innan jag skulle iväg för att den som lånat glömde bort att städa ur..

Ett annat tips för att inte behöva låna ut släpet är att säga att du inte vill låna ut det ;).
Vet flera som inte lånar ut sina släp oavsett vem som frågar. Ett "nej jag lånar inte ut" räcker länge :).
Och jag t ex kör gärna andra men lånar inte gärna helt ut det. Senast fick jag tillbaka det med olje fläck på mattan och massa isolering och betong skröffs. Fick stå och Högtryckstvätta och skura det kvällen innan jag skulle iväg för att den som lånat glömde bort att städa ur..
Jag lånar inte ut mitt, har inte behövt säga det då de som vill låna bara har B-kort och de som har BE har redan egna släp. Har lånat ut den en gång, men det var för att stallets transport var på verkstad och en häst i stallet blev sjuk och behövde åka till klinik. Hon som lånade hade BE, så de klippte låset och köpte ett nytt till mig.

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag bokat kontrollvägning av mitt hästsläp - blir 375 riksdaler fattigare men får ett intyg på vikten och därmed bekräftat om...
2
Svar
22
· Visningar
2 388
Senast: Liten
·
Utrustning Har sökt bland gamla trådar, för jag vet att det diskuterats tidigare, men jag kan inte hitta någon vettig tråd. (De flesta verkar vara...
Svar
5
· Visningar
3 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka