Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vad för rygg passar den hoppsadeln? Hittat en till bra pris och jag är eg inte hoppsadel-människa längre men försöker hitta en hoppsadel...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: Ackio
·
Utrustning Är det någon som har nån erfarenhet av dessa? Hur är storlekarna? Sitter dom bra? Det är ju ett himla bra pris för 4 st och då vill man...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Maria_81
·
Utrustning Hej! Vi behöver köpa en ny harv till paddocken. Vi vill kunna variera djupet på den så att det även går att sladda med den. Bra om det...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Sibylla
·
P
Utrustning vilken dressyrsadel skulle kunna passa då? CB är bom 4 och 16". Om det går att säga :)
Svar
0
· Visningar
538
Senast: prallan
·
Utrustning Ännu en ny "mirakelprodukt" som ska få hästen att jobba "rätt". Denna gången på det innovativa visat med att sätta ett brett band bakom...
2 3
Svar
40
· Visningar
17 849
Senast: Waco
·
Utrustning Bett till häst med orolig mun som krullar ihop sig, "vinglar" och biter i vanliga tränsbett av stål? Novabett med bettringar fungerar...
2
Svar
21
· Visningar
3 394
Senast: sthu
·
Utrustning Hej alla! Jag kunde riktigt hitta en tråd om tips på barbackapaddar som finns att köpa, så jag hoppas det är lugnt att jag skapar en...
Svar
15
· Visningar
4 330
Senast: fridaxi
·
Utrustning Ska lägga in en tunnare plyfa över alu golvet i min ifor williams, men får inte av gummimattan! Har ngn bytt golv i ifor och vet hur man...
Svar
14
· Visningar
1 836
Senast: Buck
·
Utrustning Ni som har mindre ponnies, vad använder ni när ni tömkör dem? Jag hittar bara tömkörningsgjordar i stl Cob eller full size och de passar...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: bambi82
·
Utrustning Dags för en sadel till. I helgen tittade en person på min häst och jag fick lite tips om vad som kan passa. Hon mätte ut vid manken och...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Shaggy
·
Utrustning Nu behöver jag alla tips, råd och erfarenheter om ovanstående modell från 2009. Är det ngt jag ska akta mig för med denna transport...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Myzan87
·
Utrustning Hejsan! Jag har en relativt ostabil skänkel, mest i dressyren men även i hoppningen. Jag är 170 lång med mycket ben och har en 145 hög...
Svar
2
· Visningar
1 176
T
Utrustning Hur många cm är vanliga stigbyglar storlek dam? Ska köpa nya och glömde mäta mina gamla innan jag åkte från stallet, och vill inte köpa...
Svar
4
· Visningar
11 794
Utrustning Jag har en tekna a-line hoppsadel till min ponny och är ute efter en dressyrsadel. Är A-line dressyr lik a-line hopp undrar jag då? :)
Svar
1
· Visningar
877
Utrustning Letar efter ett bett som är lite skarpare än tredelat men inte jätte skarpt, eftersom jag heller inte kan så mycket om olika bett undrar...
Svar
2
· Visningar
648
Utrustning Hej nu ska jag snart ge mig ut i sadel letar djungel, kommer självklart ta en sadelutprovare till hjälp men tänkte om jag kunde få ett...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: X17
·
Utrustning Vad har ni köpt på IKEA som ni använder till hästarna/stallet? Lägg gärna upp bilder!
2 3
Svar
46
· Visningar
10 097
Senast: Bliss
·
Utrustning Ska sätta in nya bakbommar i mitt släp och funderar på hur lång spiltan bör vara. Som det är nu är det ca 205cm, och i jämförelse med...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: Buck
·
Utrustning Finns det något sätt man kan ta reda på vilken storlek ens häst har i boots? Jag har sett så många olika storleksbenämningar, allt från...
Svar
17
· Visningar
2 080
Utrustning Hej! Finns det någon som har erfarenhet om att rida på micklemträns med pelhambett, fungerar det? Det jag tänker mest på är att kedjan...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka