De är hyfsat hållbara. Vi har inte haft någon häst som trampat rakt på, men det har farit en del bommar och det gör inte en skråma i dem.

Lite så där halvt OT kanske men IKEA är också (säkert utan att veta om det) stor leverantör till de som har hamstrar. Jag har massor av saker från IKEA :p

Lite så där halvt OT kanske men IKEA är också (säkert utan att veta om det) stor leverantör till de som har hamstrar.

För att inte tala om råttägare :D

OnT: Jag har nog bara foderlådor (yäyäyä, förvaringskärl med fliplock, tror att de egentligen är tänkta för källsortering) från IKEA just nu faktiskt. De är suveräna! För små till hackat lucern, men utmärkta till pellets, granulat (en rejäl säck potatisprotein, t.ex.) etc etc.

Och kattägare :D
Hahaha vilken rolig bieffekt för IKEA liksom. Vad använder ni katt och råttägare. Lite bilder på vad jag har därifrån:

Bonbonglasen
DSC_0004.JPG

Tidskriftsamlaren Knuff (lite modifierad)
DSC_0001.JPG

Div ljusjhållare som mat- och vattenskålar
DSC_0006.JPG

Och PAX-garderobserien som burar
002.JPG

Och det är bara en bråkdel. Använder en massa annat med :)

HOL till kattlådeskåp
https://www.google.se/search?q=hol&rlz=1C1RNPZ_enSE476SE476&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAgQ_AUoAmoVChMIr62at_KIxwIVBgwsCh0m_w8b&biw=1366&bih=667#tbm=isch&q=hol+kattlåda

Köksskåp till kattlådeskåp samt att även plastbackarna är från IKEA
1926867_10151982457181158_984173295_n_zps2f6ab82d.jpg

En uppfödare använde Sindvik vitrinskåpsdörr för att bygga en sån här kattungehage. Dock inte den på bilden
http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/8078/hage.JPG

Samt att denna fleecepläd nog finns i 99% av alla bolådor i Sverige :p
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70242821/

Och hundkorgar, pläden alltså. Tom djursjukhuset körde med den ;)

Jag tror att jag också ska åka till IKEA och köpa pottor. 10 stycken verkar vara ett bra antal tycker jag.

Jag har gjort det efter denna tråd. Perfekt till både bomhållare och precisionskoner. Dock är de lite hårda i materialet om man kör på dem, så de går sönder ganska lätt. Å andra sidan är de oftast billigare än de små konerna på typ Jula och ÖB.

Påsar, uppsittnings pall, schabrakhängare, täckes lådor, konsoler, hylla, diskbänk mm.

Har man bara lite fantasi så kan man använda det mesta :).

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för pallar? Vi har jättehästar och kikar efter en högre modell men som fortfarande är stabil och inte kostar 3000. Ikeas...
2
Svar
23
· Visningar
1 411
Senast: Time Lord
·
Hemmet Sett att en del har Ikeas bestå väggskåp även i hallen. Fungerar de som vägghängd byrå? Vad har ni i den och hur ser er förvaring ut i...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: mars
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
273
Senast: Badger
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 918
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka