Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag funderar på att köpa ett schabrak jag hittade men storlekarna står på tyska(t ex DL, VS, SR, VSD, VSS) Är det någon som vet vad dom...
Svar
2
· Visningar
3 857
Utrustning Hvilket merke har de beste dekkenene til hester med bred bog? Som finnes i str. 165 eller større?
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Time Lord
·
Utrustning Hur stor är egentligen skillnaden på en väst klass II jämfört med klass III? Jag köpte en begagnad väst till mina barn för ett antal år...
Svar
7
· Visningar
1 830
Utrustning Hur gör en på ett bra sätt för att få ihop enkelkåpad sadel och ländtäcke/ridtäcke? Det finns ju liksom inga bra stroppar att fästa i...
Svar
12
· Visningar
4 949
Senast: Killaloe
·
Utrustning Jag har haft hästarna skodda i några år och nu när jag börjar fundera över barfotagång igen så märker jag att det kommit en uppsjö av...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Jozelle
·
Utrustning Hej! Jag har en travhäst som jag tänkte försöka rida med sidepull, men eftersom jag inte har råd att köpa ett så tänkte jag göra ett...
Svar
6
· Visningar
1 268
Senast: Buck
·
Utrustning Jag vill beställa Börjes ridtäcke i reflex, men är rätt svårt med storlekar då dom diffar ibland. Min häst är 160 med "normallång"...
Svar
3
· Visningar
1 320
Senast: Magnum
·
Utrustning Hej! Funderar på att köpa barfota boots till min häst. Vad tycker ni om dem? Finns det några nackdelar? Vilket märke har ni tyckt funkat...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Skruttan
·
Utrustning Hej! Har en sadel på prov som jag funderar fram och tillbaka om, kanske någon här kan hjälpa mig tänka "rätt". Häst är en mycket...
2
Svar
29
· Visningar
2 942
Senast: Snurre
·
Utrustning Är det någon här som vet om det är okej att täva med kulsporrar (http://www.skarahastsport.se/produkt.asp?id=105) med roterande kula på...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: X17
·
Utrustning Hej, Jag behöver en ny dressyrsadel åt min häst. Har blivit intresserad av Santa Cruz. Naturligtvis skall sadeln passas in, men är...
2
Svar
25
· Visningar
11 488
Senast: Granetta
·
Utrustning Någon som redan har fått problem med sitt golv på Thule Royal/Prestige? Eller kanske släp med liknande lösning på golvet? (hellimmad...
Svar
8
· Visningar
9 149
Utrustning Halloj! Jag har det senaste fått upp ögonen för poponcini bett (helt rakt) och gärna så mjukt som möjligt. Dock kostar u detta en slant...
Svar
9
· Visningar
3 207
Senast: X17
·
Utrustning Vår ena häst är jättekänslig i munnen och föredrar helt enkelt syntetbett. Köpte just ett Sprenger Novocontact men det var inte pop...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: lady_vip
·
Utrustning Hej! Tidigare har jag köpt ett av hööks bettlösa träns, ett crossunder tror jag att det var. Tyvärr var det uselt och både jag och min...
Svar
1
· Visningar
2 134
Senast: Speedway
·
Utrustning Har hela min ridkarriär ridit med ridskor+chaps men har nu kunnat tänka mig ett par ridstövlar. Har tidigare provat flertalet modeller...
Svar
9
· Visningar
1 562
Senast: Miingla
·
Utrustning Min häst har lyft sin manke, så att min hoppsadel nu kommer väldigt nära manken. Hästen verkar mycket nöjd med sadeln och jag sitter bra...
Svar
13
· Visningar
2 337
Senast: Houdinie
·
Utrustning Ni som har någon av dessa, kan ni utvärdera för och nackdelar. Passar de "alla" ryggar Hur upplever ni sits storlekarna mm Visa gärna...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Cita
·
P
Utrustning Kan man köpa lös hals till täcken som inte har några fästen, eller blir det aldrig bra? Finns det en hals av något märke som är bättre...
Svar
5
· Visningar
630
Utrustning Tvättmaskinen i stallet har nyss gått sönder och nu har jag ett par innetäcken som behöver tvättas. Vad jag undrar är hur det går att...
Svar
11
· Visningar
2 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Adoptivhund vägrar gå ut
  • reservdelar till klösträd
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka