Brenderup 33 K

Ser fint ut men jag hade aldrig köpt ett sånt :o. Lite petig kanske men skötardörren är på fel sida, mellanväggen för låg och är inget solskydd på framfönstret. ( iofs så kan man klistra dit en plastfilm..)
Och den har fel typ av bommar ^_^ (försök få loss den typen när hästen satt sig på den/kilat in rumpan under eller bara trycker mot den. Star är liite bättre i det utförandet men även de är svåra att få loss om hästen trycker mot.

Hästen når inte över 160 så mellanväggen är säkert hög nog till henne. Bommarna är jag vana vid då de sitter i alla transporter vi har lånat det senaste åren och det har aldrig varit ett problem.
Har hittat en Humbaur Rapid också som jag gärna vill ha, den är dock egentligen lite över budget (25000 DKK), men får åka och kolla på den iaf tänker jag.
 
Lite trixigt. Jag hade nog kollat väggen. Det är ju möjligt att fukten gått ner i golvet via väggen, eftersom det trots allt är sådana angrepp på plåten.

Personligen sätter jag hellre gummimatta som sparkskydd hellre än plåt, mindre ljud och bättre skydd för hästen.

Pris beroende på om det är golv eller golv/vägg som ska bytas.
 
I bra skick brukar de nog ligga på 30'000-50'000sek.
Så värdet på den då den är renoverad kan man nog gissa blir 35" kanske.
Och renoveringen går nog på ca 10-15" om du gör jobbet själv. Du får nog räkna på att byta golv, ramp och minst en vägg direkt.
Så det kommer gå ganska så mycket puss minus noll då du säljer den antagligen, men det är ett väldigt trevligt släp :) så tror inte du blir missnöjd med det.
 
I bra skick brukar de nog ligga på 30'000-50'000sek.
Så värdet på den då den är renoverad kan man nog gissa blir 35" kanske.
Och renoveringen går nog på ca 10-15" om du gör jobbet själv. Du får nog räkna på att byta golv, ramp och minst en vägg direkt.
Så det kommer gå ganska så mycket puss minus noll då du säljer den antagligen, men det är ett väldigt trevligt släp :) så tror inte du blir missnöjd med det.

Tror inte heller jag blir missnöjd men vet inte helt var jag ska hitta tiden till att själv kunna ordna allting med den, tyvärr och det lär ju bli dyrare att få det gjort på en verkstad. Bara golvbyte kunde jag nog tänka mig men om ramp + vägg också ska bytas känns det mer tveksamt…
Den ligger på ca 21000 SEK just nu (17000 DKK) vilket spontant känns lite högt om allt det ska ordnas men vet inte helt vad man kan bjuda som inte är skampris?
 
Åk dit med en skruvmejsel, Peta på nederdelen av väggen och runt om på golvet, mät mönsterdjup på däcken och se om de är ok. Koppla till och kolla all belysning.
Kolla upp all rost och eventuella bult eller skruvar som saknas.

Kör med Det och känn efter jättenogrant, det ska inte vara ngt hoppande eller att det drar åt ngt håll.
Är det ngn skavank så får man räkna ca 2000kr per stor plyfa vägg, 3000-4000kr på golv osv.

Och gör inte så som jag gjorde :o, snabb titt på ett släp fullt av alger, stående i högt gräs och fullt med halm.
Fick ett pris och köpte det direkt utan att ens veta om det rullar :rofl: måste nu byta ramp, lägga in golv och sätta in ny el.
Men det blev ett helt annat släp bara av Högtryckstvätten :p, och även med alla skavankerna så var det ett bra pris ;).
 
Ett tips är att åka till en tävling och smyga runt bland transporterna och om ägaren är i närheten be att få kolla lite extra på finesserna ;).
Ett väldigt bra tillfälle att jämföra olika transporter i storlek och bredd. Samt se och kunna fråga hur de är att använda :).

Snabb uppdatering, det blev varken en Star trailer som jag gillade men var förnuftig nog och insåg att jag kommer inte ha tid till att själv fixa med alla smådetaljer och vill gärna kunna köra med släpet inom inte alltför lång framtid.
Nära att det blev en Henra Amazon men då säljare och jag pratade lite om varandra blev det sålt innan.

Till sist blev det den här: http://www.dba.dk/hestetrailer-humbauer/id-1017357171/, ny renoverad med nya däck och där har bara varit en häst uppe i den och efter det. Fölger med vit folie till att sätta på innersidan så den blir lite ljusare. :)
 
Ser ut som en bra transport :). Hoppas du blir nöjd ^_^.

Det hoppas jag med. Lite osäker på plåten de har lagt över trägolvet dock. Ska kolla så att det är tätt i kanterna annars tar jag nog bort den igen för känns som en stor risk för instängd fukt med en stålplatta ovanför. :)
 
Det hoppas jag med. Lite osäker på plåten de har lagt över trägolvet dock. Ska kolla så att det är tätt i kanterna annars tar jag nog bort den igen för känns som en stor risk för instängd fukt med en stålplatta ovanför. :)
Ja det är nog bara en plåt de lagt in för att slippa byta golvet. Byter du ut plyfan så hade jag inte lagt på plåten igen dock.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp