Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vilka bilar är bra att dra hästtransport med? Förutom 4WD såklart. Tänker på "vanliga" bilar, t.ex. Volvo, Mercedes, Audi, BMW. Nån som...
2
Svar
32
· Visningar
3 307
Senast: Sv_ridponny
·
D
Utrustning hej! har nyss köpt mig en teddypadd, en sån med stroppar för fäste i sadeln. Den är så stor som själv sätet och den är stötdämpande och...
2
Svar
35
· Visningar
1 941
Senast: Qodrofenia
·
Utrustning Är det bra sadlar? får med en sån till hästen. ganska snygg fast lite sliten men ägaren sa att den är skön att rida i och så.
Svar
5
· Visningar
845
Senast: _Sascha_
·
Utrustning Kan sidepull se olika ut? Jag har har alltid trott att det bara finns sånna här: (med rep eller läderplatta) Men såg nu att det även...
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: GoldenNight
·
Utrustning Hallå där! Är det någon som vet vad man får dra med en Volvo 940 (kombimodellen m turbo) Tror det är en -96:a Har fått låna pappas över...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: Macken22
·
Utrustning Måste införskaffa en padd till. Givetvis ska den vara billig och bra :smirk:. Vill helst ha en svart el vinröd, mönster med nån av...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Cilva
·
L
Utrustning Jag ska skaffa mig en dressyrsadel till min grova travare! Tänkte först åka till mustang. Va där själv utan häst för att kolla vad dom...
2
Svar
27
· Visningar
4 907
Senast: Qodrofenia
·
Utrustning om det här med hur sadlar ska ligga, som har lust att kika lite på dom här bilderna och försöka göra en liten bedömning om hur min sadel...
Svar
16
· Visningar
1 254
Senast: Evergreen
·
L
Utrustning Alla ni som har vader större än normalt vad använder ni för ridstövlar? Mina vader är 43 cm med strumpa och ridbyxa, och dom största...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Ava22
·
P
Utrustning nu är de så att jag har köpt mig en sadel som jag måste ha en pad för att lyfta upp sadlen där bak så min fråga är vad är de för pad som...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Pamme_Jaspin
·
F
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av de olika märkena inom bomlöst? Vilken modell är "bäst"? Tycker att jag kommer långt upp från hästen i min...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Sweet
·
D
Utrustning hej! har nyss köpt mig en teddypad, en sån med stroppar för fäste i sadeln. När jag satte dit den var det ett par tjej som påpekade att...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Daffne
·
Utrustning Hur "fäster" man dom i benskydden? Ska dom bara ligga löst i benskydden och man får rätta till dom innan varje ridtur eller?
Svar
4
· Visningar
1 498
Senast: piggis_83
·
Utrustning Vet någon om Zaldi Royals bomvidd 31" och Stübben Siegfrieds 31" är lika smala/vida? Jag har också tittat på...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Fraise
·
M
Utrustning Kan man ha det till en vanlig sadel som inte har ringar "där bak"? Går det att fästa dem i de främre ringarna med ett snöre eller nått...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Njála
·
M
Svar
2
· Visningar
761
Senast: MaLu
·
Utrustning min ponny ska träna lite fälttävlan å starta nån debutant i sommar.. så jag funderar lite över skydd nu...Vill inte köpa nåra dyra...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: bambi82
·
E
Utrustning Ni som använder engelsk nosgrimma eller aachen utan snokrem, hur högt upp (upp mot ganachen) spänner ni den? Funderade på det idag...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: breccia
·
L
Utrustning ännu en transportskyddstråd. Låga transportskydd, existerar sådann fortfarande, altså inte de som finns på typ börjes utan ex. bucas lr...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: Farouk
·
Utrustning Häromdagen rasade en kompis till mig av sin häst. Det gick i sakta skritt när hästen hoppade till och hon flög av, alltså ingen hög fart...
2
Svar
29
· Visningar
1 996
Senast: sova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar