Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning va idag iväg med min häst och provade massor av sadlar. det blev så mkt provande så det känns som jag glömt bort allt :-/ provade bla...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: shakermaker
·
Utrustning Har jag hittat en sadel till min häst som pasar perfekt! :banana: :) Sadelmakaren/utprovaren var ut i dag och provade en massa...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: domino
·
Utrustning Hallå där! Är det någon här inne som vet om det är någon skillnad i bomvidd och bommens form när det gäller Griffin sadlarna...
2
Svar
23
· Visningar
1 652
Senast: __Stilett__
·
L
Utrustning Hur många här använder det? Varför/varför inte? Jag insåg igår efter min rejäla luftfärd att det inte skulle vara så dumt att ha trots...
Svar
14
· Visningar
963
Senast: Totola
·
S
Utrustning Ni som har testan några olika bomlösa sadlar, vilken är den som ligger stabilast på hästen? Jag var med om en ganska så otäck olycka...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: najo
·
Utrustning Jag går i funderingar på att köpa ny hästtransport..... Vill ha en boggie till ett hyfsat pris. Nu vill jag höra för och nackdelar med...
Svar
14
· Visningar
2 285
E
Utrustning Nu ger jag snart upp. Behöver alla tänkbara råd och tips om fabrikat/modeller som skulle kunna passa en korsningsponny med låg manke och...
Svar
5
· Visningar
1 138
Senast: Sass
·
F
Utrustning Dags att köpa ett nytt träns! :) Vill ha ett brunt, enkelt träns, med ganska smala remmar. inte så mycket "tjafs" på det, gärna helt...
Svar
14
· Visningar
990
Senast: suisyola
·
C
Utrustning Har dessa två stigbyglar hemma på prov (modellen med tåkorg). Nu funderar jag bara på hur säkra dessa är trots tåkorgen. Provade med...
Svar
2
· Visningar
2 274
Senast: Cim
·
S
Utrustning ska förhoppningsvis i helgen åka iväg och prova en Wintec Cair hoppsadel. Pålle har just nu en Wintec Isabell Werth dressyr. den...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: mycket_irriterande
·
Utrustning Söker ett danskt klädmärke som funnits i lite mer än ett år, tappade bort katalogen om det och retar mig på det. Finns nån återfräljare...
Svar
1
· Visningar
1 202
Senast: Betsy
·
B
Utrustning har någon av er nån erfarenhet av de bomlösa westernsadlarna? har hört att det är många som beställt den (såg det på några som sålde...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Balans
·
J
Utrustning Har min gamla kassa sadel, som glider fram och är alldeles för svängd, ligger rent ut sagt åt :devil: . MEN; köpte en ny sadel nu...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: alice
·
Utrustning Vilken storlek ska jag ha på bettet till min nordiskorsning? Han är stor och grov..., har st X-FULL i grimmam och FULL i tränset...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: pinky
·
M
Utrustning Har lite funderingar över Kieffersadlar, har pratat med sadelmakare vid Strömsholm som påstår att en Kieffer kan bli hur bred som...
Svar
14
· Visningar
2 056
Senast: eldshestra
·
Utrustning Ni som använder dessa, hur är hållbarheten? Företaget garanterar att de håller 90 dagar, men nog måste de väl hålla längre än det? Jag...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Geisli
·
M
Utrustning Jag har precis köpt en ny sadel Jacson, santa cruz. Den ser ut att ligga bra och när jag provsatt i den och skrittade runt så verkade...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: MaLu
·
F
Utrustning var och städade i stallet och hittade då min gamla sadel.. men som var väldigt otrevlig! :( den var alldeles full med mögel och svamp...
Svar
8
· Visningar
4 809
Senast: Fridolin84
·
P
Utrustning Var på clinic med Peder Fredricson igår, han sa att han alltid använder gelepadd under sadeln på alla sina hästar, för att om inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 948
Senast: Immer
·
Utrustning Nu har jag provridit i min nya Flexion :) Det var en lite skum känsla, men jag misstänker att den med lite "inridning" kommer att bli...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 535
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka