Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Blev lite inspirerad av Centaurs tråd om vad man av estetiska skäl inte vill ha på sin häst... Så nu vill jag veta: vad tycker ni är...
2
Svar
22
· Visningar
1 908
Senast: Seabaz
·
M
Utrustning Skulle ni tänka er köpa begagnade hästprylar så som schabrak, träns osv till eran häst. Begagnat menar jag med saker i bra skick men som...
Svar
8
· Visningar
744
N
Utrustning Vill ha litte råd igen ev er,Snälla hästfolk!!Rider en häst som verkar inte gilla att ha bett i munnen.Har haft till henne först en...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: moonlightgarden
·
Utrustning Ewent bandagetter/senskydd någon som vet vad man kan köpa dem?
Svar
1
· Visningar
580
S
Utrustning Snabbspännen som på senskydden på bilden nedan, hur bra är de? Borde de inte gå upp väldigt lätt om man rider i terräng tex? Eller...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: Ramona
·
Utrustning Arab m. liten, vid manke och rak rygg söker sadel akut! Vad har ni för sadlar till era araber, som inte kostar skjortan? Griffin Cob...
Svar
17
· Visningar
1 077
Senast: yven
·
Utrustning ...om dressyrsadlar. Deras gjordar ska spännas så att det är lika många hål på varje sida. Men vad händer om man låter det vara ojämt...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Rosenblad
·
T
Utrustning Har ett hblsto som jag ska rida i vinter och som fortfarande går ute på nätterna ( är ju som kallast 8-9 grader här) Förra året la jag...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: piggis_83
·
Utrustning Hur går det att hoppa med en bomlös? Hur högt "går" det att hoppa utan att man stör hästen för mycket i landningen? Om man hoppar...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: skuggi
·
Utrustning Jag har ett hyfsat bredryggat kallblod och måste köpa en ny sadel till honom... Ni med lite bredare hästar, nordisar etc. vilken...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: Kola
·
Utrustning Var får man tag på det, alla ridbyxor jag sett är tjejskurna? Jag har en pojke som börjat rida och det är bekvämare att rida i riktiga...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: meep_ask
·
A
Utrustning min pålle har sån liten manke att sadeln åker fram. alla gör ju likadant men något måste ju kunna göras för att hålla den mer på plats??
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Bonbina
·
N
Utrustning Vilka är skillnaderna mellan de olika torsion sadlarna? och mellan torsion cordura och barefoot sadeln? ahh... :confused:
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Sweet
·
M
Utrustning Sitter och funderar på hur ni alla har hunnit bli så kunniga och duktiga på sadlar och annan utrustning? Är djupt imponerad av vilken...
Svar
8
· Visningar
644
Senast: Bee
·
J
Utrustning Nu har vi köpt två sadlar. En Wintec Pro hopp och Kieffer Master (dressyr) blev det. Kieffern var bom ett och wintecen var normal...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: jojjo_blondin
·
M
Utrustning Funderar lite på om det är någon som har erfarenhet av dressyrsadlar i syntet? Har letat med ljus o lykta efter en bra begagnad...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: Sweet
·
T
Utrustning Är det någon som vet var man gör av en gammal skruttig hästtransport som ingen vill köpa? Bilskroten och återvinningscentralen ställer...
Svar
6
· Visningar
4 950
Senast: NightOwl
·
Utrustning Kan ni ge mig några tips på ett bra vintertäcke? De måste ha bra passform och vara täta och det ska vara varmt (han ska klippas...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: dr.pepper
·
D
Utrustning Efter att tillbringat större delen av lördagen med att köpa nya ridkläder tillsammans med några vänner kom vi fram till att enligt...
Svar
14
· Visningar
1 150
Senast: Dragonfruit_
·
L
Utrustning Nu har jag blivit trött på både min sadel som färgar av sej på mina ridbyxor och på min läder grimma som gör att hästen blir lila på...
Svar
10
· Visningar
1 759
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka