Vad VILL ni ha på era hästar?

Sv: Vad VILL ni ha på era hästar?

Så lite utrustning som möjligt i den bästa kvalitet jag har råd med :)
Jag tycker att funktion är vackert, och har svårt att se ett i sig jättesnyggt täcke som snyggt om jag ser att det skaver på bogarna, tex.
På schabrak och liknande föredrar jag mörka och/eller naturliga färger, som mörkgrönt, olivgrönt, senapsgult eller marinblått.
Jag tycker rödbrunt läder är snyggast, men det viktigaste är att lädret inte är ytfärgat, ett anillinfärgat läder åldras mycket snyggare.
Jag har under mina år som hästägare samlat på min en himla massa utrustning, men använder allt mindre av den hela tiden.
Tex har jag plockat bort nosgrimmorna på tränsen...

Jag tycker min grabb är snygg i svart..och vinrött..Jag tycker det är snyggt med svart då jag anser att min häst är så vacker i sig så det räcker så(han är mörkt grå kommer bli vit så småning om...tycker det är grymmt snyggt med svart på skimmlar)
Tänk er en gråskimmel/vit häst med svart dressyr sadel och svart träns samt vinrött schabrak till det.*mumma*
Ska köpa en polypad till hjärtat nu..svart så klart...
Matchar alltid skydd och benlindor med schabrak och min utrustning..tycker det känns mer som man är ett ekipage då..

jag har svart läderutrustning på min häst. skulle nu hellre vilja ha brun. vill ha lite färg.

hästen är skimmel så vill inte ha ljusbrunt eller rödbrunt läder...
men men..

sen har jag engelsk nosgrimma på min häst för att det är snyggt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 129
Senast: Reshästen
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka