Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Damen jag tar hand om har ett ganska stort problem. Hon vill verkligen inte vara ensam, och under inga omständigheter bli uppbunden...
Svar
12
· Visningar
962
Senast: pigleton
·
M
Träning Nu är det så att jag måste ha en av mina hästar i spilta. Då jag inte har någon erfarenhet av att ha häst på spilta sedan tidigare så...
2
Svar
25
· Visningar
3 744
Senast: Mobby
·
C
Träning finns det något sätt att undvika dem? jag har ridit i tolv år och rider flera dagar i veckan. i snitt sju gånger per vecka, det...
2
Svar
30
· Visningar
21 935
Senast: angelaL
·
Träning min häst har börjat kasta sig över mig när jag tar in honom på kvällen. Tar in honom i boxen (jag går först) vänder honom och ska ta av...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Mirre
·
C
Träning hur ska man straffa??? jag brukar ta hand om en kompis's häst och den hästen brukar banka i boxvägen och gräva ( kompisen har trampat...
Svar
15
· Visningar
1 487
Senast: CcE
·
Träning Vet inte riktigt om tråden passar sig här men jag provar.. Jag ska börja rida till/utbilda en travare till. Han är nu 5 eller 6 år...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: ankans
·
A
Träning Någon annan än jag som löslongerar?jag tycker det är lite läskigt att stå där lixom det är instängt och hästen kan ju faktiskt skada en...
Svar
14
· Visningar
2 045
Senast: Anng
·
Z
Träning Hjälp! Min häst har blivit farlig för mig att leda! Han skjuter ut framför mig med bocksprång och sparkar när jag minst anar. :eek: Jag...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: fiaskurken
·
M
Träning Hur många av er är det som rider med säkerhetsväst? jag gör det enbart när jag tävlar och jag vet inte varför. Jag vet att denna är en...
2
Svar
23
· Visningar
1 818
Senast: Vennie
·
N
Träning Undrar när man rider en häst hur mycket spelar tilliten in vid ex "fara" från hästens sida till ryttaren? Vad tror ni??? Handlar...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: lakrits
·
D
Träning Jag blir så konfunderad. Min foderhäst är knepig, det vet jag. Kommer ifrån en trasig bakgrund, och nu är det meningen att jag ska...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: lakrits
·
S
Träning En liten undran - kan det verkligen vara bra att ge hästen lugnande när man ska transportera den? Vad kan det vara för preparat som...
Svar
7
· Visningar
1 242
C
Träning jag har tänkt på detta med spilta o kommit fram till lite saker :) jag är jätte intresserad av just stall och hur man kan få dom både...
Svar
14
· Visningar
1 334
Senast: Leoni
·
N
Träning Igår satt jag och smålästa lite framo tillbaka på olika kapitel i boke "Problemhäst och hästproblem tyckte det han skrev om...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Mirre
·
Träning Undrar vad ni har för kommentarer till följande: min 10-åriga vallack knatar iväg till sin närmsta bajsplats (han har speciella högar)...
Svar
7
· Visningar
1 170
E
Träning Hej alla glada :) Jag har en liten fråga bara, hur många ggr / år ska hästen skos (Förutom bete ca 2 mån)? Håller på och räknar ut hur...
Svar
11
· Visningar
989
Senast: fiaskurken
·
S
Träning Vad gör man åt en unghäst med boxvila i ett halvår som bara får ledas 3x15 minuter varje dag? Han kan inte gå i hage, går han i en stor...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: Sonita
·
S
Träning Jag har ett nordsvenskt travar sto som är nästan helt omöjlig att fånga i hagen. Hon går alltid med grimma på sig för att det ska vara...
2
Svar
33
· Visningar
5 093
Senast: Immer
·
L
Träning Hej! Har behandlat min häst enligt min egen NH filosofi under de tre år jag haft honom .Han har haft sina testperioder, men det var...
Svar
19
· Visningar
1 555
Senast: Annika_L
·
E
Träning Häst som är halt på volt men det syns ingen hälta annars? Han springer på som vanligt både i ridning å i hagen men så fort vi ska rida...
Svar
12
· Visningar
1 834
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern