Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Oooh! Nån som håller på med det? Har gjort det i ca 5 år och har nu chansen i december att ta level 1 för en dansk utbildad tränare som...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 070
Senast: _Parelli_
·
U
Träning På ett ställe där jag ridit i ca 4 år har varit både upp och ner! Han som äger hästarna är mkt snäll och i början hade han två...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Uthasego
·
Träning Är det nån här som kör med lössläpp för att ta in och ut era hästar? Alltså att ni öppnar boxarna och har en "gång" ut till hagen och...
2
Svar
27
· Visningar
2 231
M
Träning Vad menas med level 1,2 och 3?
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Tee Showah
·
S
Träning Den här tråden ligger säkert fel :o Undrar om någon har ett sto som fortfarande brunstar. Mitt sto brunstar för fullt. Undrar om hon...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: Lazio
·
S
Träning har ni märkt av detta? Jag har en häst som är extremt svartsjuk av sig. Det är iof den enda hästen jag stött på som är det. Jag har 2...
2
Svar
25
· Visningar
3 546
Senast: Kassiopeja
·
Träning Hur skulle ni jobba med er treåring? Skogen/banan/ (longering?)tömkörning/vila? Han kan skritt, trav och galopp, är jätteduktig på...
Svar
16
· Visningar
1 414
Senast: tjoffsan
·
P
Träning Jag vet att det ska finnas olika örter som sägs ha inverkan på vissa sto och deras tjuriga "stoighet". Är det någon som kan ge tips om...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: fialotta40
·
Träning Haha, jag har lärt min ettåring att pussas!!! :rofl: Fast det sitter inte helt...hon siktar gärna mot halsen istället för...
2
Svar
23
· Visningar
1 591
Senast: Hrdina
·
Träning Nu är det dags att be om lite bukefalos råd och synpunkter igen! Min 4,5 åring har blivit väldigt grinig i boxen sedan vi gick...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: mackan
·
Träning Är det någon här som har erfarenhet av den typ av "självlastarlina" som finns på marknaden med en lång lina som gör att du ska kunna...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: fialotta40
·
C
Träning jag arbetar i höst extra som ridinstruktör för barngrupper och vill ha tips på nyttiga övningar och inspirerande ideér :banana: jag...
Svar
13
· Visningar
4 888
Senast: Qodrofenia
·
N
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt men ja försöker! Jo, det är såhär att varje gång ja ska tränsa min ponny så vill han inte öppna...
Svar
12
· Visningar
1 642
Senast: hopp_o_galopp
·
L
Träning Vi är 2 stycken tvåbenta och fyrbenta i ett stall och står med fyra fodringar per dag. :smirk: Hur delat man lättast upp fodringarna...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: taccotad
·
G
Träning Jag har ett c- ponny sto på 16 år. (och man märker inte att hon är äldre). Jag har haft lite problem med hennes muskel sättning. Jag ger...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Gumzan_NF
·
Träning Det sade sadelmakaren som jag var ute hos mig o hästen förra veckan... Han sade (och verkade jätteduktig, erfaren och kunnig) att de...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 621
Senast: mysko
·
Träning Nu orkar jag snart inte med det här längre. När jag äntligen skulle köpa häst nu i sommar åkte jag och tittade på några olika. Tillslut...
Svar
12
· Visningar
916
Träning Med anledning av en annan tråd här under Hästhantering: Om man VET att misshandel/vanvård pågår och inte gör någonting åt det - då är...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 027
Senast: A-a
·
S
Träning Vilken skitdag.. Inget funkar inget vill sig och jag är så fruktansvärt besviken.. På mig själv på min häst på hela allt som bara är så...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: Smulu
·
M
Träning Nu är jag riktigt ledsen och uppgiven. "Min" häst, som allmänt går under namnet Monstret, är inte bara olydig och odräglig utan rent ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 719
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar