Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Eftersom jag inte fick något svar på en av mina "frågor" i porslinshäst-diskussionen så gör jag en egen tråd. Hästens instinkter, går...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Håller på att bli tokig när jag rider min vbl travare! Han har väldigt mycket gung i sin trav och när vi rider utomhus går det jättebra...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Zuzzi
·
M
Träning Hej! Har hört lite rykten om att en del hästtransportörer kör runt utan försäkring? :confused: Är det någon som känner till ngt...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Minan
·
A
Träning Jag köpte mig en treåring nu i somras som ja ridit in själv. men det är en sak jag funderar över. Under hela tiden jag haft honom, och...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: vickan
·
Träning En av de Islandshästar jag rider har mycket lätt att krulla ihop sig när man rider henne, och detta trots att jag inte rider med...
Svar
19
· Visningar
1 384
Senast: ang
·
T
Träning kann mann lasta en häst framifrån? Genom vanlig dören menar jag och sen låta hästen stå lös ine i transproten och sen lasta ut via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: MoonFlight
·
Träning hej kan nu under en tid framöverinte rida "min" häst pga rygg ont eller vi vet inte riktigt(en vet. är på väg) Så nu vill jag ha en...
Svar
6
· Visningar
968
Träning Köpte min valack i slutet på maj. Kämpade de första 2 månaderna med att han skulle fatta att jag bestämmer. Sen var det lugnt ett tag...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Nibla
·
G
Träning Har ett varmblod som jag haft i ca 5 år. Hon var nervös och stirrig när jag fick henne. Men efter mycket kärlek och tålamod har hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 041
Senast: lundborg
·
P
Träning När Hästen har gjort ngt bra o ni ska berömma den med mer än rösten.. ger ni den en klapp eller smeker ni Hästen ? Själv Smeker jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 623
L
Träning jag har ett arabsto på foder, f.90. hon är urmysig och snäll på alla sätt och vis. lite egensinnig, men det får man leva med... när vi...
Svar
5
· Visningar
807
D
Träning Vad ska man göra när man känner att man börjar tappa gnistan för ridningen, och tanken finns inte att göra av med hästen. Kan det bero...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Thelmis
·
L
Träning Mocka ni till Era hästar på morgonen eller kvällen. Mina hästar går ute i hagen hela dagarna. Såg ett program på tv:n där vetrinären sa...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 339
Senast: pemi
·
B
Träning Har lånat ett sto som är dräktig. Har själv 2 andra hästar. 1 vallack och en gammalgumma. Märrarna går ihop. Dom har gått tillsammans i...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Mitrolle
·
  • Låst
Träning Nu vet inte jag om de funnits en tråd tidigare om detta men, men.... Jag tittade i ett äldre nummer av en hästtidning HF....och där...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Ragatan
·
L
Träning :confused: Hej! Jag rider en 3årig travare som är helt underbar men tyvär har jag ett problem.Om jag tillexempel ska göra halt så går...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Goldi
·
M
Träning Har funderat på detta hela kvällen nu sedan jag kom in efter att ha varit uppe på sommarbetet hos hästarna. Det är så att mitt ungsto är...
Svar
3
· Visningar
929
H
Träning Kan man ha en häst stå i boggitransport och sen koppla loss bilen? Jag kommer alltså att lasta och lasta ur hästen med släpet på kroken...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: Korpen_
·
Träning Litet dilemma här, angående vad det är okej att göra på en häst som inte är ens egen... Historien: Familjen A har en häst, 1 (hbl)...
2
Svar
32
· Visningar
3 318
Senast: lundborg
·
G
Träning Hej! Har precis tagit över ett varmblodssto som inte kan särskilt mycket än. Skulle gärna vilja ha lite tips på hur ni andra ha gjort...
2
Svar
29
· Visningar
2 479
Senast: paragon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring