Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Om en häst inte har blivit riden på 2 år. Hur försiktig ska man vara? Red lite i paddocken igår och det gick hyfsat bra. Funderar nu på...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: kkaarriinn
·
S
Träning Hur en häst är att hantera beror ju på vääldigt mycket. Vad den varit med om tidigare och hur man själv hanterar hästen. I vilken miljö...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: Görel
·
S
Träning Jag har tjatat om att jag skulle vilja ha skogshage för att det är nyttigt för hästarna att lyfta på fötterna och att dom blir säkrare...
2
Svar
36
· Visningar
4 898
Senast: Sparf
·
Träning Vad är klicker träning? Jag vet inte ens om jag frågar på rätt ställe.
Svar
8
· Visningar
970
Senast: PinkPanter
·
A
Träning Hur ska man gå till väga med en häst som har attitydproblem från marken ? tex vid longering. han är bakrädd så de kan ju också vara...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: mackan
·
S
Träning Mitt probelm är att hästen slår upp huvudet eller börjar krångla så fort man tar lite i tygeln, jag försöker att vara jättelätt på...
Svar
10
· Visningar
1 020
Senast: Ämelie
·
Träning Jag har börjat fundera på hur man ska få hästen att i framtiden orka bära sig i en bra form. Jag har tidigare jobbat mycket med att få...
2
Svar
33
· Visningar
2 198
Senast: Totola
·
Träning Min häst har inflammation i en glidled i hasen och ska skrittas i tre veckor. Att skritta är inte min hästs starka sida. Han är i...
2
Svar
23
· Visningar
1 803
Senast: MiaMaria
·
Träning Hej! Tänkte bara höra om ni har några tips vid transportering av era hästar...Och vad brukar ni ha med er? Just ja, en fråga...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Hera
·
U
Träning har tänkt börja rida 2 ggr om dan..e de fär tätt om man rider vid 9 eller 10 på morronen o sen rider vid 2 tiden nångång på dan?
Svar
9
· Visningar
3 853
Träning Nu måste jag fråga alltså. Vad är det för konstig grå tejp som alla fälttävlanshästar har på nosryggen??? Ser helknasigt ut. Vad har det...
Svar
10
· Visningar
1 349
Senast: Kung Bob
·
J
Träning vi har en VÄLDIGT ranghög ponnydam i stallet och fick i söndags hem en ranghög hästdam. Dessa slälpptes i en enorm hage för att göa upp...
2
Svar
23
· Visningar
4 141
Senast: Piraja
·
S
Träning det händer (sällan dock) att jag longerar min häst. ibland är hon jättesnäll o avslappnad och skrittar och travar avspänd med sänkt...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: PinkPanter
·
L
Träning undefined :confused: Jag fattar verkligen ingenting! Jag köpte mig en ridskole häst för över ett år sedan. Blev gravid och istället...
Svar
9
· Visningar
1 496
Senast: Inte_Ung
·
Träning Vet inte om tråden hamnar rätt nu. Hur tycker ni att tränare ska förhålla sig till ryttare som rider med hjälptyglar? Ska de...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: mackan
·
S
Träning Får man ha en häst i en ladugård med kor?
Svar
12
· Visningar
2 106
Senast: pannkakssmet
·
F
Träning utan vindskydd, hur länge? Alltså finns det någon lag för hur långt in på året hästar får gå ute dygnet runt utan vindskydd? Har...
2
Svar
27
· Visningar
2 194
Senast: pannkakssmet
·
B
Träning vill ha några tips på att skapa en bra relation från början .Vill att både han och jag ska bli tygga med varandra både vid ridning och...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: lingon_
·
S
Träning Jo det var nämligen så att jag var på ridklubben i veckan och där finns en nyinköpt 4-åring som är inriden, kan bara grunderna. En...
Svar
17
· Visningar
1 226
Senast: Dorro
·
E
Träning Tjejen jag rider med har usel balans så nu har jag övertalat henne om att vi rida barbacka imorgon, men vi ska hålla och i paddocken så...
Svar
6
· Visningar
7 223
Senast: lingon_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka