Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Jag har funderat lite över det här med natural horsemanship. Har varit på praktik i ett stall där dom hade en lite annorlunda syn på...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: Lawendel
·
C
Ridning Jag har nu, äntligen äntligen äntligen :bump: köpt mig en damsadel den är jättevacker, troligtvis väldigt gammal men i fint skick...
Svar
15
· Visningar
1 390
Senast: Spider84
·
I
Träning Idag när jag skulle rykta 03ans hovar så hade jag tagit alla de andra tre, och det hade gått bra. Men när jag kom till höger bak så...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: Björk
·
T
Träning hejsan! min medryttarhäst är verkligen en jättehärlig häst.. men jag undrar vad hon tycker om mig egentligen... när jag kommer i hagen...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: tjohej
·
C
Träning Hejsan! Det är så att jag skulle behöva lite tips! Min häst har väldiga problem med att ridas ut själv. Han vill helt enkelt inte... 2
Svar
28
· Visningar
2 481
Senast: venkan
·
C
Träning Har ni några bra övningar som tränar hästens kondition? Hur länge brukar ni rida, rider c.a 40-50 min är det för lite? :rofl: tphf /...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: lillsyrran
·
Träning En kompis har en häst som är 4 år. Den är köpt för ungefär en månad sedan. Hästen är inriden, grundriden i alla gångarter. När...
Svar
9
· Visningar
3 327
Senast: ujent96
·
Träning Började rida en totalt underbar liten häst här för ett par månader sen. Hästen är lugn som en filbunke, inte helt utan reaktionsförmåga...
Svar
4
· Visningar
830
S
Träning ponnyn är 25år gammal och har inte de fysiska förutsättningar för tex Yoga och bergsgeten för att hon kan vara lite stel i lederna...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: ASKAPLASKA
·
D
Träning Någon som läst den? http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?ISBN=9132332483&
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: CaliforniaSwed
·
J
Träning Snart så kommer min nya ponny till satllet. men jag har börjat fudnera lite på en grej, jag väger ca 56 kg. & är 162 cm. lång, ponnyn är...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: trullslitenmedtuff
·
I
Träning Hej! Jag har en varmblodig travare som är 18år. Jag har försökt göra så hon "går på tygeln" men hon vill inte. Och jag vill inte använda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 805
Senast: Idrus
·
N
Träning Läste i sista Ridsport att hästar inte kan resonera och t ex inte förstår labyrinter... Har i vart fall en ponny som jag tror är... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: teka
·
D
Träning Har hållit på att testa vad hästen gör beroende på min kroppshållning. Man gör ju så mkt omedvetet. En sak som jag märkte av en slump är...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: diny
·
S
Träning Tycker att min häst har rätt så bra kondition, ingen super men helt ok. Däremot muskler har hon aldrig riktigt haft, under de tre år jag...
Svar
10
· Visningar
1 102
Senast: Jeeves
·
P
Träning Kan ni verka era hästar själva? Är det svårt? Hur lär man sig? Finns det böcker, kurser osv? Hur lärde ni er? Min häst går just nu...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: bigganl
·
Träning Hur i hela friden ska jag kunna motivera min pålla att vilja jobba på ridbanan? Hon är en haflinger-92 som gått som avelsmärr o inte är...
Svar
10
· Visningar
1 450
Senast: Jisa
·
Träning Det är såhär, jag köpte ett 6 månaders sto för ca. 1 månad sen. Hon är en korsning mellan haflinger och halvblod. En jätte mysig liten...
Svar
7
· Visningar
906
S
Träning Hur får man sin häst att gå in i transporten när den bara fjantar o inte e de minsta rädd??? 2 3
Svar
44
· Visningar
3 103
Senast: Tjalfe
·
Träning En av våra hästar har börjat sticka ur hagen. Och inte en gång utan flera gånger om dan! :o Han har ingen respekt för strömmen what so...
Svar
16
· Visningar
1 003
Senast: Koppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka