Ny ponny .

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Jessiexjessie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 911
J

Jessiexjessie

Snart så kommer min nya ponny till satllet. men jag har börjat fudnera lite på en grej, jag väger ca 56 kg. & är 162 cm. lång, ponnyn är ca 145 cm., inte så mkt. musklad å så, men det skall vi jobba på, men trro ni att jag är förstor/förtung för hon? jag kommer inte att växa mera.
Började fundera på dettta ang. en anna tråd.

Sv: Ny ponny .

Nej du är inte för tung! Jag kan rida små c-ponnies/stor b-ponnies utan några problem och jag väger strax under 50kg.

Nej du är inte för stor! Rid och var glad du:)

MVH Russin8 som rider en 145cm hög ponny imellanåt, jag väger 72kg och är 170 cm lång:)

Du är absolut inte för stor. Jag har medryttare på min D-ponny som är ca 147 cm som är ca 170 cm och väger strax över 60 och det är inga problem alls.

Va bra, trodde inte heller det, men så vad ett sånt jäkla tjafs i ett grann stall å så såg jag en tråd om det här på buke, så tänkte att det är lika bra att kolla upp det en gång för mkt.
p.s vägde vist 55 kg :/

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 242
Senast: Ceta
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 194
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 133
Senast: Edla
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 157
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Högerregeln

Hund, Katt, Andra Djur