Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning jag har väl inte själva problemet att fånga henne, men det är de att hon gärna går i från och ställer sig med huvudet i ett hörn. blir...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: flashlight
·
S
Träning Min medryttarhäst Flamman har stått i 2 månader,hon är ett varmblodsto på 18 år,f.d travare.Hon är väldigt pigg och så. Hur är dt bästa...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Sapone
·
S
Träning Hur är det bästa sättet att sätta igång en häst som stått i två månader? fast som rört sig ganska mycket ute i hagen.:bump:
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: Koppen
·
Träning Hej. Vintern står för dörren ( även om vi badar i lera nu :crazy: ) så jag tänkte försöka snappa upp lite tips av er.... Hur håller ni...
Svar
10
· Visningar
1 670
Senast: Mariika
·
M
Träning skulle till en träning o på nått sätt lyckades hon komma in under bommen o slå sönder låset till dörren, ramla o slå upp flera fula jack...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: memme
·
P
Träning Som jag har förstått det så rider man en häst i rätt form eftersom den då jobbar mera med bakbenen, istället för all tyngden på fram...
Svar
13
· Visningar
1 440
Senast: axel
·
Träning Min häst vägrar acceptera ljuset från pannlampan. Har försökt varenda vinter sen jag köpte henne (dvs 4) men det går bara inte. Det...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: NiAl
·
B
Träning Är osäker om det här är rätt forum men...är det någon som kan svara på om man kan kolla upp om ngon speciell person har fått anmälning...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: Benzon_lover
·
Träning Oh jisses, är jag verkligen så dålig på hästar? De fem senaste månaderna har jag ridit tre olika hästar för att prova att bli medryttare...
Svar
15
· Visningar
1 567
Senast: freike
·
Träning Har så tråkit just nu när det är trist väder och mörkt ute rider bara ute för har varken ridbana lr ridhus utan får nöja mig med...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: Calippo_
·
Träning Igår diskuterade jag lastning med en vän till mig som tyckte att vi gjort hel fel när vi lastat min häst. När jag fick hem min häst var...
2
Svar
23
· Visningar
2 212
Senast: a_c72
·
Träning Finns det någon särskild övning för att få hästen att öppna upp bättre bak? :)
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: Eastwick
·
S
Träning Nu är det så att jag efter många om och men bestämt mig för att köpa en ny dressyrhäst... och jag står i valet och kvalet om vad det...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Zuzzi
·
Träning Min sambo har ridit i lite mer än ett år, och då mest 'åkt runt' på sin nordsvensk i skogen. Nu har han börjat visa lite intresse för...
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: Mitten
·
E
Träning Hur hanterar du hästar som skenar, galoperar i världens fart? Vad gör du för att få STOP på hästen?
2 3
Svar
41
· Visningar
5 461
Senast: tindra
·
P
Träning PUh! något har hänt med min före detta "lata" :crazy: häst. Idag när vi red (3 gada ryttare) så fick min häst helfnatt.... Vi kom...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: rocki
·
S
Träning Hade ingen aning om var jag skulle lägga denna tråden, men jag provar här i alla fall. Har funderat en del på det här. När jag är ute...
2
Svar
38
· Visningar
3 597
V
Träning Jag visste inte var jag skulle placera denna tråd men har den hamnat fel så får den väl flyttas :crazy: Jag har en halvblods valack...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: venkan
·
P
Träning Letar för fullt efter den perfekta medryttaren till min häst. Ni som har medryttare har ni skrivit kontrakt med denna? Kan man köpa ett...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: jenny80
·
R
Träning Jag ska köpa häst men vet inte vilken ålder som är bäst :S vi tänkte på kanse en 8,åring. jag vill bara tävla hoppning lite då och då i...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp