E
Emmsson
Jag har en fd travare som är 6 år och som jag håller på att "rida" in. Men jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Han kan jätte fin högergalopp och kan den jätte samlad och fin (lika så ökad)
men i vänster går det inte lika bra. Först trodde jag att han inte förstod skänkeln men nu har jag märkt att han börjar med vänster men efter 1-2 galopp språng byter han till höger. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det... Nu saktar jag ner och börjar om från början men det blir lika dant varje gång.
Sen om muskelarbetet. Hur bygger man upp muskler bäst? Nu tränar vi i backar en gång i veckan, men finns det något annat som man kan träna upp musklerna? Har en liten misstanke om att han inte har tillräkligt med muskler för att bära sig i vänstergalopp
Har hört att volter och serpentiner är bra för muskelarbetet på båda sidor.. Är det nått man kan göra mer?
Tacksam för svar och tips!
Sen om muskelarbetet. Hur bygger man upp muskler bäst? Nu tränar vi i backar en gång i veckan, men finns det något annat som man kan träna upp musklerna? Har en liten misstanke om att han inte har tillräkligt med muskler för att bära sig i vänstergalopp
Tacksam för svar och tips!