trix för stel häst!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Sellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 031
S

Sellan

ponnyn är 25år gammal och har inte de fysiska förutsättningar för tex Yoga och bergsgeten för att hon kan vara lite stel i lederna ibland.
så, vad finns det för andra roliga trix?

Hur lär man häster apportera?

Sv: trix för stel häst!

trix som inte är jymnastiserande är tex säga ja och nej (skaka på huvet) räkna (skrapa med en fram hov) le (flema)

för att lära hästen aportera krävs att hästen nån gång tar saker i munnen frivilligt!

jag använder för tillfället klicker träning som inlärnings metod och det fungerar as bra!!!!

Jag kastar iväg en motor till att börga med :)

Såg inte inlägget förens nu, men svarar ändå:
Du kan väl göra så mkt yoga hästen kan? Att böja och stretcha åt olika håll så mycket hästen tycker är behagligt kan väl bara göra den gott?
Sen kan man ju göra andra trix som bara är mentalt stimulerande som tex rulla upp matta, kliva upp på konstiga saker, bygga bo under presenning, kliva genom rockring osv osv. Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 563
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 242
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 864
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Utemöbler
  • Sommartid

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023