I
Idrus
Sv: Böja på halsen ??? ;S
Min kusin skulle göra lite övningar på henne under veckan..
Min kusin skulle göra lite övningar på henne under veckan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag hade samma problem med min fjording förut men jag kom på vad problemet var. han var alldeles för dåligt tränad. för när han hade varit ordentligt riden ett tag och fått upp mycke muskler och flås så gick han bra hur lätt som helst!
Ta också hjälp av en tränare. Hur duktig man är så är det nästan ett måste med en tränare om man ska skola om en travare.
Ursprungligen postat av Lyrazel
Ta också hjälp av en tränare. Hur duktig man är så är det nästan ett måste med en tränare om man ska skola om en travare.
men du .. det är ju inte halsen som ska arbeta . ^
det är ju ändå Hela hästens kropp
sånt här gör mig lite upprörd... det är inte sant.. det som behövs är god hästkunskap/hästvett och sunt förnuft och att man börjar från grunden och tar det lugnt.
jag kan rekomendera snodd om den används på rätt sätt, som ett hjälpmedel och inte ett tvång.
Därför Jan Brink behöver en tränare som kan skälla på honom att ta på sig hjälmen
Snodd ? Knappast! Vad tror du hade hänt om hon har gott som hon gör i 18år sen tvinga på henne en snodd. tror du inte det hade hänt nå då ? hmm. Antagligen skulle dt bli lite allt möjligt, men bla ont i ryggen. Jag syftar på nått man kan göra själv, alltså att man inte tvingar dem gå på tygeln.
Några tips ? Eftersom jag gjorde denna tråd för jag behövde tips :P
Snodd ? Knappast! Vad tror du hade hänt om hon har gott som hon gör i 18år sen tvinga på henne en snodd. tror du inte det hade hänt nå då ? hmm. Antagligen skulle dt bli lite allt möjligt, men bla ont i ryggen. Jag syftar på nått man kan göra själv, alltså att man inte tvingar dem gå på tygeln.
Några tips ? Eftersom jag gjorde denna tråd för jag behövde tips :P