Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Hej för ca en vecka sedan hämtade jag hem en ompaceringshund en tik på sju månader. Självklart fungera inte allt så bra nu men vi jobbar...
Svar
8
· Visningar
1 232
Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 262
Övr. Hund Vi har mest haft större hundar genom åren och är nu utan hund. Än så länge kan vi inte skaffa hund, men jag planerar och funderar under...
Svar
11
· Visningar
2 531
Senast: aprilmaj
·
Hundhälsa Har idag en hanhund på 4 år som varje år får, vad jag kallar, en sommardipp. Inträffar varje år, sen jag fått honom vid 8 v ålder, runt...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Jenka
·
Hundavel & Ras Ska till hösten skaffa en Dansk Svensk Gårdshund, min första :laugh:, och är nu nyfiken på hur era liv med era DSG ser ut. Hur är eran...
Svar
14
· Visningar
11 252
Övr. Hund Kom och tänkte på det. För någon vecka sedan när jag var ute med hunden så gick vi till en äng som vi har här i området där folk brukar...
2
Svar
20
· Visningar
2 685
Senast: skuggan_
·
Hundavel & Ras Några heeler-ägare här? Hur är de i temperamentet? Hur ser mentaliteten och hälsan ut i rasen? Det står i rasbeskrivningen att de har...
Svar
6
· Visningar
4 805
Senast: Ballerina
·
S
Övr. Hund Hoppande hund Har en 6 månaders valp som är extremt hoppig av sig när det kommer folk. Hon har lyckats bygga upp en stor förväntan...
Svar
1
· Visningar
1 381
Senast: blizz
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 620
M
Övr. Hund Hejsan hoppsan! Tänkte bara höra runt lite vad ni har för problem med er hund, alltså er största problem som ni skulle vilja träna...
2
Svar
35
· Visningar
4 145
Senast: Golddigger
·
Övr. Hund Hade precis fått hem min omplaceringstik som har en fruktansvärd bakgrund. Hon är väldigt rädd för hundar hon inte känner och blåser...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 569
Senast: Zartok
·
Hundhälsa Nu är det så att vi måste åka in till veterinären igen eftersom allergi besvären börjar ta över igen och jag blir så himla less! Vi åker...
2
Svar
31
· Visningar
4 547
Övr. Hund Har en kompis som har en schäfer hane på ca 4 år och hunden får i princip ingen motion eller stimulans! Hon går runt kvarteret ca 4...
Svar
10
· Visningar
3 190
Senast: Mirre
·
M
Övr. Hund Hejhopp!:) Jag har funderat unde en ganska lång tid på det här med att hunden ska gå fot. Det är någonting som jag "kört med" på alla...
Svar
12
· Visningar
1 004
Senast: adelinasl
·
Övr. Hund Fröken Ila tenderar att bli en aning exalterad när vi spårar. Ibland gör hon ändå ett bra jobb även om det går lite för fort och känns...
Svar
11
· Visningar
1 818
Senast: Ravishing
·
Övr. Hund På sjuan går tvprogrammet "Det Okända". Varje gång signaturen till detta program hörs reagerar vår Schäferhane med att bli orolig, pipa...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: Ravishing
·
Hundavel & Ras Frågor om Stabyhoun Jag är mitt uppe i rasletardjungeln, eftersom ett hundköp inte är alltför långt bort i tiden, om allt går som...
2
Svar
35
· Visningar
7 675
Senast: Taxilock
·
Övr. Hund Vi har lite planer på att skaffa två valpar nu till sommaren. Både jag och min pojkvän har stor erfarenhet av hundar. Är det någon som...
Svar
18
· Visningar
3 377
Senast: Aliide
·
Övr. Hund Jag har en liten hund (cesky) som är 6 år gammal nu. Han jagar utekatter han ser om han är lös (vilket han därför aldrig är på ställen...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Poxz
·
Hundhälsa Inspirerad av den härliga värmen som kommit nu är jag jättesugen på att börja cykla med min hund. Det är bara ett problem, jag har ingen...
2
Svar
29
· Visningar
5 856
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens