Fästing medel!

Sv: Fästing medel!

Har använt SHooTag! -helt giftfritt, i 2 säsonger åt både hund o katt, SUPERNÖJD! endast ett fåtal fästingar under de 4mån det är verksamt istället för ca 5 per djur o dag.

Det FINNS BRA giftfria fästingskydd!
PÅ SHooTag är det även 30dgr-nöjd-kundgaranti

Hej jag hade ett fästinghalsband på min en tik förut. Nu när vi har en till och de leker och biter och naffsar på varandra vågar jag inte ha det då de kan bli sjuka om de biter på halsbanden. Jag har i några veckor nu använt shoo tag som är en blicka som fästes i hundens halsband. den magnetismen som uppkommer när brickan är mot hundens päls skall avge något som gör att fästingarna inte vill vara på hunden. Har två vänner som även använde detta förra året med mycket gott resultat. Hitills har mina hundar inte haft någon fästing =) Ett giftfritt alternativ som fungerar =)

knapp och svarar alla här
Jag har inte loppangrepp, katten går som hon vill och hunden har inga. Jag vill skydda katten som naturligtvis är loppallergisk och frontline funkar inte längre, hon har så lite att jag inte hittar merän några då och då. vi har ganska gott om igelkottar så dom kommer nog därifrån. Då ska jag prova frontline comp och se om det hjälper. hunden funkar på örthalsband mot fästingar och verkar vara en sån som fästingar och loppor inte gillar. dock har jag frontlineat honom i vinter för säkerhetskull medan katten har fått.

Har använt SHooTag! -helt giftfritt, i 2 säsonger åt både hund o katt, SUPERNÖJD! endast ett fåtal fästingar under de 4mån det är verksamt istället för ca 5 per djur o dag.

Det FINNS BRA giftfria fästingskydd!
PÅ SHooTag är det även 30dgr-nöjd-kundgaranti

Okey! Kanske ska testa det då!! :) Vill inte ha halsband då jag har en son på 7 månader som ligger och kryper med hunden. Jag vet heller inte hur de giftmedlen är om man själv får de på sig?

Funkar det så är jag mer än nöjd!! Ska genast ta mig en titt!! Kan man köpa de i butik eller via nätet?!

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
980
Senast: BornAgain
·
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: Grazing
·
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka