Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Efter att ha kämpat länge med att lära tollaren stå från sittande, för rallylydnadens skull, blev det helt plötsligt enkelt när jag kom...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: Emminsky
·
Hundhälsa Vad säger uppfödarna/de kunniga här? Har ni haft hundar ni röntgat om och fått annorlunda resultat? Har ni haft hundar med C/D/E-höfter...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: mazariin
·
Hundhälsa Vilket är det bästa torrfodret till en dvärgschnauzer som behöver gå ner i vikt och sedan hålla den vikten hyfsat bra. Jag är i...
Svar
8
· Visningar
2 683
Senast: Kibani
·
Övr. Hund Har någon av er varit med om att en tik påbörjat löp (med blod) och avbryta det (på grund av stress/annat) för att sedan påbörja igen...
Svar
10
· Visningar
2 675
Senast: Lizans
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hund som väldigt lätt får svamp mellan trampdynorna, brukar använda cortimyk så blir det snabbt bra. Men nu funderar... 2
Svar
20
· Visningar
9 494
Senast: marsve
·
Hundhälsa Enligt en artikel i svensk jakt stämmer inte innehållsförteckningen i hälften av testade färskfoder... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 227
Hundavel & Ras Min jaktlabbe börjar bli till åren, och det är hög tid att tänka på nästa hund. Jag är jättenöjd med jaktlabben som ras, men vill ha en... 2
Svar
29
· Visningar
3 362
Senast: Sikta
·
Hundhälsa Är inte speciellt hemma i ämnet men jag hörde talas om en (enligt berättaren) ny metod för att kunna bestämma HD-grad. Kände mig...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: fetange
·
Hundhälsa Hej Jag blir tokig av att gå i vardagen och lunka - familjesituationen innebär att inget, någonsin blir gjort (läs de väntar hemma efter...
Svar
11
· Visningar
855
Senast: hagel
·
Hundhälsa Jag har de senaste två åren gett färskfoder till min hund. Det är inget problem så, men tycker det är lite kladdigt att hantera...
Svar
16
· Visningar
1 498
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Jag har ju inte haft hane tidigare men min 7-åriga labbe har kleggig snopp. Har spolat med förhudsrens och hoppas att det blir bättre...
Svar
12
· Visningar
6 286
Senast: russinbulle
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa Jag och min familj har haft väldigt många hundar under årens lopp, och med undantag för min svägerskas 13 år gamla cocker, som nyligen... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 654
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund 17 veckor gammal imorgon. Och nu är hon en border collie :love: Notera hur hon tänder till allt eftersom. Svansen börjar med en käck... 2
Svar
37
· Visningar
3 029
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har hållit kurser i egen och i SBK:s regi i tio år, börjar känna mig rätt rutinerad. Jag får ofta bra eller väldig bra omdömen på... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 164
Senast: Wysiwyg
·
Övr. Hund Rallylydnadsfråga: Hur upplevde du steget mellan nybörjarklass och fortsättningsklass i rally? Gick det smidigt? Vad var den största...
Svar
5
· Visningar
527
Hundavel & Ras Hej Har ägt 3 Grand danois, en blev bara 6 mån pga medfört njurfel. Den andra blev hela 10 år vilket är ovanligt för rasen, snitt...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund Har hittills tänkt att jag ska ha bältessele till min blivande hund och låta den åka i sätet, för att slippa byta bil. Men efter att nu...
Svar
18
· Visningar
1 695
Senast: Silver Girl
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: TeamLundVer
·
Hundhälsa Har funderingar kring detta. Någon med erfarenhet om det? Fick höra att det är vanligt hos BC pga av deras rörelsemönster? Någon som vet...
Svar
5
· Visningar
1 423
Hundavel & Ras Hej! Nu har jag velat fram och tillbaka i flera års tid vad gäller rasval, så jag tänkte att det är dags att ta hjälp! Jag tycker att... 2
Svar
24
· Visningar
2 258
Senast: kladdkaka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Utemöbler
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Utflyttningspresent

Hund, Katt, Andra Djur