Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Min 6 månaders gamla valp har mest troligt drabbats av Panosteit sedan 2 månader tillbaka. Hon är röntgad och det finns inga tecken på...
Svar
4
· Visningar
7 905
Senast: Is
·
Övr. Hund Min bror med familj flyttar snart till Rumänien och jag kommer såklart vilja åka och hälsa på lite då och då. Tanken är att ta med mig...
Svar
19
· Visningar
1 835
Hundavel & Ras Någon som har lite koll? Släkting som är sugen på ny hund men de behöver något av en soffpotatis som liksom de tar kortisar ute när...
2
Svar
21
· Visningar
4 345
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Jag har lite tankar kring att ta med hunden på lite resor till norge för fjällvandring och dyl. Har suttit och läst på lite kring vad...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: canine
·
Hundhälsa Jag har en cockerspaniel som kom till mig som omplaceringshund. De enda fakta jag fick var att han var ca 3 år och hans namn. Så nu till...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
52 302
Hundhälsa Det är så att jag har en sjukdom med värk och ont i leder. Jag har en halvtrappa upp till min lägenhet på ca 5 steg. Tidigare har jag...
Svar
13
· Visningar
5 061
Senast: Bison
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
14 530
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på bra karda för underullen på min dvärgschnauzer :)
Svar
10
· Visningar
963
Övr. Hund Vi har nog alla varit med om att våra älskade fyrbeningar inte alltid vill vara fotomodeller. Ni vet, ute på en fantastisk promenad...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 799
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hunden (golden) har fått vuxenpäls och även om jag inte tänker mig någon utställningskarriär börjar hon se lite väl ovårdad ut. Har...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Hej! Söker tips på kennlar med gula eller bruna (om det finns bruna) Jaktlabradorer. Svårt att veta vilka av alla labbe kennlar som...
Svar
5
· Visningar
5 287
Senast: Kringlan78
·
Övr. Hund Hej! Behöver hjälp med namnförslag. Har en brun Bichon havanais han valp jag ska få hem om några veckor. Men har idétorka! Snälla...
Svar
3
· Visningar
640
Senast: iris.004
·
Hundavel & Ras Jag tycker det här är en sån skymf mot ärliga uppfödare som är seriösa i sin avel. (Det här inlägget kanske hör till avelstråden) Men...
38 39 40
Svar
781
· Visningar
51 079
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Vad anser ni att en rasklubb ska göra för något? Vad är dess viktigaste uppgift och vad ska den ha för verksamhet? Vad ska en rasklubb...
Svar
3
· Visningar
581
Hundträning Jag behöver göra en lite mer strukturerad träningsplan med kriterierlista och stegringstrappa och antal upprepningar för en massa nya...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Vilka sidor hos era hundar tycker ni är bra respektive dåliga? Nämn gärna ras också. Kan börja med min golden. Bra sidor: Mild...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 684
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Har fått frågan av klubbtidningens redaktör att skriva en artikel under rubriken "Vägen till det perfekta tollarköpet". Har lite olika...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 159
Övr. Hund Finns det nåt register över alla registrerade kennlar?
Svar
15
· Visningar
2 640
Senast: yennork
·
Hundhälsa Tyvärr blir man ganska låst i fodermarknaden med njursvikt hos hunden idag har jag dessa två att välja mellan men vilket är "bäst"? alt...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka