Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Någon här som har utbildat eller arbetar med en besöks/terapihund? :) Vem betalde utbildningen, hundföraren eller arbetsgivaren? Hur...
Svar
1
· Visningar
507
Senast: Vassi
·
Hundhälsa Jag upptäckte precis att Gaia måste har slagit i en hörntand och fått en blödning i den. Nästan hela tanden är lätt blåröd. Som jag...
Svar
8
· Visningar
2 478
Övr. Hund Jag är lite arg på mig själv efter att utan att reflektera svarat ja på frågan som @mandalaki ställde i min rastråd om en tik är...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 243
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag har en ny hund. Han har bott hos oss i två veckor. Han är 10 månader och kan typ ingenting, är otränad men väldigt läraktig...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Några funderingar bara.. Jag har tidigare kört MUSH röd, funkade skitbra nån månad men då min hund sen ändå verkade kunna bli lös i...
Svar
17
· Visningar
3 931
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Är det någon här som kan något om att skicka semin inom Europa? En uppfödare som vill använda min hane och kan vi lösa det genom att...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Finns det någon här som har assistanshund? Minn och jag har precis påbörjat utbildningen. Hon ska bli min npf-hund. Har startat en...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 354
Senast: snorp
·
Hundhälsa Bruce har gått och småhostat senaste dagarna varvat med någon "kräk-hostning" då och då. Jag har inte tänkt på det så värst mycket då...
Svar
3
· Visningar
901
Övr. Hund Den andra börjar bli full så jag tänkte passa på att starta en ny tråd! Fyll på med bilder nu! :bump:
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
166 123
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hösten 2016 tog jag bort min förra hund pga höftproblem. Köpte ny hund i september 2017 och märkte ganska fort att hon va stel i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 461
Senast: Cocos
·
F
Hundhälsa Jag har aldrig haft en hund med olikfärgade blinkhinnor tidigare, de har alltid varit pigmenterade. Men Gibbs ena blinkhinna är...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Jag blir tokig snart, tiken här hemma får tovor så fort hon rör sig känns det som. Ännu värre blir det nu när det töar och hon blir...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Here we go again. Runt nyår och veckan efter alltså vecka 1-2 i år höglöpte grannens tik. Dom försökte först med ena hanen men han var...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 411
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Då vi har problem med att få ner Ascot i vikt så skulle jag gärna vilja få tips och råd på vad vi kan göra. Jag noterade i...
Svar
11
· Visningar
1 108
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras När jag var yngre hade vi hundarna Bichon Havanais och Soft Coated Terrier - de var då listade som allergivänliga hundar. Nu när jag...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Min hund svällde upp igår kväll vid 21-tiden framför ögonen på mig, vi har en halvmeter snö ute och minusgrader dygnet runt sen månader...
2
Svar
24
· Visningar
2 062
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 548
Hundhälsa Hej allihopa! Mest troligt kommer vi bli med schäfervalp i slutet av sommaren och det här med foder är ju en djungel. Jag skulle gärna...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Ssofie_
·
Övr. Hund Handen på hjärtat, ni som tävlar, tränar eller går kurser på brukshundklubben, hur mycket hjälper ni till att ta ansvar för...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
11 273
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Vi har en 9 månaders jämthundstik som har blivit sjuk men vi vet inte vad som är fel med henne. Det började i november då vi skulle...
Svar
1
· Visningar
1 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka