F
Fruentimber
Hos oss kostar helmedlem 610, tror det är 230 som går till oss, resten till SBK.
Oj! Dyrt. Hos oss kostar det 480 kr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hos oss kostar helmedlem 610, tror det är 230 som går till oss, resten till SBK.
Oj! Dyrt. Hos oss kostar det 480 kr.
Hur får de ihop det? Förbundsavgiften är 400 kr och sen tillkommer den lokala avgiften utöver det?Finns det SBKs som har så höga medlemsavgifter som 600-700:-
Här kostar det 300:- och då får man ju nyttja anläggningen när inga kurser pågår.
Hur får de ihop det? Förbundsavgiften är 400 kr och sen tillkommer den lokala avgiften utöver det?
Hur får de ihop det? Förbundsavgiften är 400 kr och sen tillkommer den lokala avgiften utöver det?
Ja vi höjde igen i år Gud vad billigt, ska genast dra till klubben och starta revolution
De två jag tittade på nu kostar 680 samt 620 kr så ni kan nog glädja er med en billig medlemsavgift och billiga kurser.Finns det SBKs som har så höga medlemsavgifter som 600-700:-
Här kostar det 300:- och då får man ju nyttja anläggningen när inga kurser pågår.
Ordinarie medlemskap kostar 660 kr (varav 440 är förbundsavgift) hos den brukshundsklubb som är närmast. Är man medlem i flera klubbar kostar det 260 kr.Finns det SBKs som har så höga medlemsavgifter som 600-700:-
Det tycker inte jag. Ska man tävla får man också hjälpa till att arrangera tävlingar.Vår klubb har medlemmar som aldrig är på klubben utan är medlemmar just för att kunna tävla. Annars tränar - kursar de privat. Det tycker jag är helt OK. Naturligtvis hade det varit roligt om de varit aktiva hos oss i stället, men de har anledningar att inte vara det som jag köper.
På min klubb (SBK) får instruktörerna betalt.Det känns ju inte så konstigt att privata aktörer är dyrare dock, eftersom SBKs instruktörer jobbar gratis.
På min klubb (SBK) får instruktörerna betalt.
Har ni bara avtalsinstruktörer?
På min klubb (SBK) får instruktörerna betalt.
När jag är instruktör på min BK får jag 100 kr/h för den tid det är kurs. Får inte betalt för den administration jag gör men de timmar jag är med kursarna. Får även körersättning tor hemma och klubben vid kurstillfällen. Självklart betalas det skatt så det blir ju mindre netto. Men jag håller inte kurs för pengarna.
Är inte avtalsinstruktör.
Jag kollade nu. På närmsta brukshundklubben kostar en valpkurs på 5 tillfällen (2 timmarspass) 1200kr för medlemmar, 1450kr för medlemmar i annan brukshundklubb.Fast det låter ju sanslöst dyrt. Den dyraste fortsättningskursen i Nosework jag hittat här kostar 1995:- för 4*2,5 timme och max 6 ekipage. Fortsättningskursen jag går kostar 1300:- för 5*1,5 timme. Just nu finns ingen kurs i Nosework på Brukshundsklubbarna i närheten men andra kurser kostar mellan 800-1200 kr + medlemsavgift då.