Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund I samband med tråden om vapen, hundar och inbrott fick jag när jag sökte upp den här artikeln om hundars luktsinne...
2
Svar
22
· Visningar
2 546
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras Hos vem passar en rastypisk whippet? Whippet har inte tidigare varit med på min intresselista för hund nummer 2, men i veckan började...
Svar
15
· Visningar
2 202
Senast: Sel
·
Hundhälsa Föräldrarnas fyraårige labrador, har aldrig sett detta tidigare. Det är som att emaljen är "avskavd"..? Båda canintänderna uppe och...
Svar
8
· Visningar
1 660
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Någon som vet hur besvärlig operationen är och om det får några följder, t ex om bråcket riskerar komma tillbaka? (Det gäller en liten...
Svar
11
· Visningar
3 301
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jag är lite nyfiken på era åsikter om fenomenet "hyr en hund" En bekant till mig hyrde en okänd hund under en helg för ett tag sen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: Bonica
·
Övr. Hund Vi ska hämta en valp från Norge i början av oktober. Valpen är då nästan 9 veckor. Jag hade ju en fin plan att antingen flyga från...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Ni som har skåpbil, har ni hundarna i bur eller lösa i skåpet? Lägg gärna in bilder på hur det ser ut.
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Lycan
·
Övr. Hund Jag ska omplacera en vuxen hund, vill lämna hunden på prov först och imorgon kommer en potentiell köpare för att hämta hunden. Det är en...
Svar
3
· Visningar
2 753
Senast: Raderad medlem 94602
·
C
Övr. Hund vad har ni för åsikter/erfarenheter kring engelsk och fransk bulldogg? mentalitet? exteriöra problem? osv... är lite nyfiken... :bump:
2
Svar
38
· Visningar
6 464
Senast: ylvali2
·
Hundhälsa Hej, hur mycket är normalt för en hund att klia sig utan att man behöva misstänka att det är nåt "fel?" (Parasiter, allergi osv) Man vet...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 500
Hundhälsa Har en tik som kastrerades för två månader sedan. Upptäckte idag att det på ärret är som en sorts blåmärke och svullnad. Det var inte...
Svar
15
· Visningar
2 783
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min labrador har en mycket aggressiv variant av armbågsartros. Förra hösten märkte vi av att hon blev stel efter aktivitet, vilket har...
Svar
14
· Visningar
3 216
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 387
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Igår åkte vi in till djursjukhuset med vår lilla valp vi bara haft hemma i fyra dagar, då hennes öga svullnade upp. Under undersökningen...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Jag är helt ny här och jag hoppas jag ställer frågan i rätt forum. Jag ska köpa hundbur för flygresa och är så osäker på...
Svar
4
· Visningar
668
Övr. Hund Jag håller på att förbereda mig för valpköp nästa år och just nu lutar det åt en jaktavlad golden eller labbe. Det jag främst är...
Svar
12
· Visningar
2 652
Senast: fryckan
·
Övr. Hund Är det någon som använt/använder foderautomat till sin hund och som kan tipsa om vad man ska tänka på vid köp av en sådan. Vår hund...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: mackan
·
Hundhälsa För att klargöra, jag ska INTE ge Svansson KS. Däremot undrar jag om det verkligen är förenligt med svenska lagar om djurvård att ge...
2
Svar
20
· Visningar
4 360
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag har en hund i min närhet (alltså inte min hund) som behöver gå ner i vikt plus bli mer musklad eftersom hunden har rätt dåliga...
Svar
18
· Visningar
1 561
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Vår hund släpper numera inte in okända människor i trädgården. Vilket är perfekt för vår del då vi bor ensligt på landet. Men vad gäller...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 382
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V