Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu sysslar vi mest med kontaktövningar och lite olika "cirkuskonster" Har nyligen börjat på valpkurs. Utöver det är hon med varje dag i stallet. Näringsspår och godisruta har vi inte prövat! De måste vi pröva. Vi har inte riktigt bestämt oss vad vi ska rikta in oss på ännu men är väldigt nyfiken på att träna bruksgrenarna framöver. Hur gamla ska dom vara för att få börja?
Ha valpen i en valphage och se till att den ger fan i taxen
Inte en endaste gång ska den bita taxen igen det är erat ansvar att hålla ordning på valpen . Fattar inte hur man kan göra så här mot sin vuxna hund. Jag har haft många valpar genom åren och aldrig att jag skulle låta valpen härja på en vuxen hund utan pondus nog att säga ifrån.
Alltså valpar har ju perioder. Då gäller det att vara konsekvent och hålla ut. För det går över. Bra tips har du ju fått. Jag vill bara skicka PEPP. Min unghund är besatt någon dag i veckan. Det kan göra ont på mig och gamtanten får sina törnar men vi biter ihop och det blir bättre o bättre. Nu vet hon iallafall vad som inte är ok. Men låta bli.....nänä. Hon bara ska ha mina armar i munnen, stå PÅ mig och slår gamtanten med tassarna i ansiktet. 40 kg envis kärlek. Idag tog det en timme innan hjärncellerna slutat krocka. Och nu undrar jag var hon är....kan hon ha somnat. Hon har gått utom synhåll...var är min bäbis....
Just nu sysslar vi mest med kontaktövningar och lite olika "cirkuskonster" Har nyligen börjat på valpkurs. Utöver det är hon med varje dag i stallet. Näringsspår och godisruta har vi inte prövat! De måste vi pröva. Vi har inte riktigt bestämt oss vad vi ska rikta in oss på ännu men är väldigt nyfiken på att träna bruksgrenarna framöver. Hur gamla ska dom vara för att få börja?
Var är min förutfattade mening? Jag svarar på det du skrivit om valpen och taxen och jag tycker inte det är okej alls. Och hoppas du gör något åt det nu !Vad fint att du klappar dig själv på axeln. Tyvärr har du missförstått hela mitt inlägg. Tänker inte bemöta din förutfattade mening mer än så.
Jag håller på med bruks och börjar träningen redan med valpar men bara enkla övningar såklart. Har du någon att träna tillsammans med?Just nu sysslar vi mest med kontaktövningar och lite olika "cirkuskonster" Har nyligen börjat på valpkurs. Utöver det är hon med varje dag i stallet. Näringsspår och godisruta har vi inte prövat! De måste vi pröva. Vi har inte riktigt bestämt oss vad vi ska rikta in oss på ännu men är väldigt nyfiken på att träna bruksgrenarna framöver. Hur gamla ska dom vara för att få börja?
Var är min förutfattade mening? Jag svarar på det du skrivit om valpen och taxen och jag tycker inte det är okej alls. Och hoppas du gör något åt det nu !
Låt de Inte leka inomhus.
Att gå in här o vara snäsig hjälper inte heller.Tanken har inte slagit dig att det är därför jag ber om råd? Eftersom dom sätten vi försökt med hittils inte fungerat så bra.
Att gå in här o vara snäsig hjälper inte heller.
Jag antar att du syftar på min kommentar och jag står för den, jag klarar bara inte med folk som låter hundarna göra upp utan någon som helst plan innan valpköp. Det säger väl sig själv att en schäfervalp väldigt fort blir större än en tax. Men super att du kommer lösa det från nuJag ställde en fråga för att jag själv kände att jag hade ett problem med min valp. Jag har fått flera bra förslag på vad jag kan göra vilket jag är tacksam för. Vilket jag också visat. Men det finns trots allt aldrig någon som helst anledning att om man ska ge ett tips även vara dömande. Det ger absolut ingenting. Din kommentar var enbart dömande och inte rådande alls.
Jag hade inte ens låtit dom leka ute. Har själv står och liten hund och tycker hundar ska leka med jämnstora kamrater.Ja det kanske är det som är lösningen. Dom leker väldigt bra utomhus.
@Tilma Välkommen till brukshundsvärlden. Det är bara att lära sig att sortera ut de råd som du upplever vänliga och korrekta och ignorera resten. Du kommer stöta på MYCKET åsikter gällande din hund och uppfostran ute i verkligheten också, det finns inget syfte med att lägga energi på de negativa åsikterna.
Du har fått ett gäng riktigt bra råd här, lycka till med din valp!
Jag antar att du syftar på min kommentar och jag står för den, jag klarar bara inte med folk som låter hundarna göra upp utan någon som helst plan innan valpköp. Det säger väl sig själv att en schäfervalp väldigt fort blir större än en tax. Men super att du kommer lösa det från nu
Fast det beror väldigt mycket på hundar, taxfröken som var daghund hos mig styrde huliganen, stor wachtel med järnhand, han gick inte i närheten av henne om hon inte ville. Nu med Ville var hon för gammal och vi har styrt upp umgänget, numera när han är ett år så har han lärt sig att lämna henne i fred.Jag antar att du syftar på min kommentar och jag står för den, jag klarar bara inte med folk som låter hundarna göra upp utan någon som helst plan innan valpköp. Det säger väl sig själv att en schäfervalp väldigt fort blir större än en tax. Men super att du kommer lösa det från nu
Intensiv, säkert.Vi hade väldigt mycket planer kring vårt valpköp och om hur det skulle bli så bra som möjljgt med den äldre hunden. Där är det återigen du som är dömande för vad får dig att tro att vi inte har planerat väl inför vår valp? Jag har erfarenhet av schäfervalpar sedan innan då detta är vår tredje hund. Dock så har jag aldrig haft en schäfervalp som varit så dominant och intensiv mot äldre hundar tidigare. Ingen är ju fullärd från början och detta blir en ny utmaning för mig.
Vi hade väldigt mycket planer kring vårt valpköp och om hur det skulle bli så bra som möjljgt med den äldre hunden. Där är det återigen du som är dömande för vad får dig att tro att vi inte har planerat väl inför vår valp? Jag har erfarenhet av schäfervalpar sedan innan då detta är vår tredje hund. Dock så har jag aldrig haft en schäfervalp som varit så dominant och intensiv mot äldre hundar tidigare. Ingen är ju fullärd från början och detta blir en ny utmaning för mig.