Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det vet jag, det är därför jag alltid kopplar den äldre hunden eftersom jag bara litar på honom till 90%. Med valpen är det svårare att veta. Han lyssnar alltid på inkallning och går bredvid mig men jag har ju aldrig haft chansen att se hur han beter sig i en sån situation så på ett sätt måste jag ju testa honom tänker jag.Det här vet du säkert redan men;
Låt enbart hunden gå lös vid möte med andra hundar om du har 100% inkallning och är 100% säker på att han inte kommer gå fram till den andra hunden oavsett hur den beter sig. Den andra hunden kan vara smittsam, aggressiv eller så vill ägaren av andra anledningar inte att hunden ska få hälsa på andra. Helt enkelt vanligt sunt förnuft och respekt för andra hundar/hundägare.
Testa då planerat med hundar och ägare ni känner innan främmande blir inblandade. Speciellt som din hund är lite osäker skulle det ju vara tråkigt om den blev skrämd eller skadad.Jo det vet jag, det är därför jag alltid kopplar den äldre hunden eftersom jag bara litar på honom till 90%. Med valpen är det svårare att veta. Han lyssnar alltid på inkallning och går bredvid mig men jag har ju aldrig haft chansen att se hur han beter sig i en sån situation så på ett sätt måste jag ju testa honom tänker jag.
Jo det vet jag, det är därför jag alltid kopplar den äldre hunden eftersom jag bara litar på honom till 90%. Med valpen är det svårare att veta. Han lyssnar alltid på inkallning och går bredvid mig men jag har ju aldrig haft chansen att se hur han beter sig i en sån situation så på ett sätt måste jag ju testa honom tänker jag.