Vad klarar min valp?

Angående rumsrenhet är han helt rumsren. Det var ett misstag andra dagen men nu ingenting och han håller sig länge. Behöver han ut säger han till men det har bara hänt 2 gånger, jag förebygger genom regelbundenhet med rastningarna. Så det är riktigt skönt.

Det här vet du säkert redan men;

Låt enbart hunden gå lös vid möte med andra hundar om du har 100% inkallning och är 100% säker på att han inte kommer gå fram till den andra hunden oavsett hur den beter sig. Den andra hunden kan vara smittsam, aggressiv eller så vill ägaren av andra anledningar inte att hunden ska få hälsa på andra. Helt enkelt vanligt sunt förnuft och respekt för andra hundar/hundägare.

Det här vet du säkert redan men;

Låt enbart hunden gå lös vid möte med andra hundar om du har 100% inkallning och är 100% säker på att han inte kommer gå fram till den andra hunden oavsett hur den beter sig. Den andra hunden kan vara smittsam, aggressiv eller så vill ägaren av andra anledningar inte att hunden ska få hälsa på andra. Helt enkelt vanligt sunt förnuft och respekt för andra hundar/hundägare.
Jo det vet jag, det är därför jag alltid kopplar den äldre hunden eftersom jag bara litar på honom till 90%. Med valpen är det svårare att veta. Han lyssnar alltid på inkallning och går bredvid mig men jag har ju aldrig haft chansen att se hur han beter sig i en sån situation så på ett sätt måste jag ju testa honom tänker jag.

Jo det vet jag, det är därför jag alltid kopplar den äldre hunden eftersom jag bara litar på honom till 90%. Med valpen är det svårare att veta. Han lyssnar alltid på inkallning och går bredvid mig men jag har ju aldrig haft chansen att se hur han beter sig i en sån situation så på ett sätt måste jag ju testa honom tänker jag.
Testa då planerat med hundar och ägare ni känner innan främmande blir inblandade. Speciellt som din hund är lite osäker skulle det ju vara tråkigt om den blev skrämd eller skadad.

Jag som haft hund som utan att tveka skulle klippt främmande hanhund som kom fram tycker absolut inte du ska testa och se lite random. Prova det I arrangerade situationer med trygga hundar.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: movi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 952
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama