Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan nu är jag så arg så jag kokar, ordagrannt! de släppte gubbenj##eln som skar upp ett sto, inne i boxen, så hon sakta förgiftades av sitt...
2
Svar
35
· Visningar
2 707
Senast: Abova
·
Hästmänniskan Nån här som är duktig på det. Ja ska göre en nu, har funderingar på att starta butik me tillbehör för häst, hund och katt och även lite...
2
Svar
22
· Visningar
2 318
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Om hästen är såld på öppet köp med återköp endast under förutsättning att den inom 30 dagar påvisat hosta - vem ska under den tiden stå...
Svar
12
· Visningar
1 349
Senast: krocket
·
L
Hästmänniskan Nu är det såhär att jag köpte min häst i oktober detta året, har honom i ett stall som är 2 mil hemifrån mig, men det ligget ca 20...
Svar
12
· Visningar
1 207
Senast: L80
·
L
Hästmänniskan Hej folket, okej så här e de, pga en knä operation och dessutom en ny skada så har jag haft ridförbjud i över ett år. jag har ridit...
2
Svar
22
· Visningar
2 306
Senast: munckiis
·
Hästmänniskan I väntan på att det ska bli måndag, så har jag en liten undran. En bekant sa till mig att: Hobbyverksamhet får inte inbringa mer än...
Svar
4
· Visningar
1 156
Senast: Strajder
·
B
Hästmänniskan Hur fungerar de egentligen? Jag blev väldigt skeptisk när jag hörde att man kan använda produkterna på sig själv i syfte att hålla sig...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Stopek
·
Hästmänniskan Hej. Detta med stall är en hel historia i säg. :( Hur svårt kan det vara att hitta en vetig stallplats? Hur kan man tycka att det är...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Hur går det till när man typar upp ett släp från en totalvikt på 1300 till 1500 kg? MVH, Carla (hoppas jag la tråden rätt)
Svar
9
· Visningar
8 026
Senast: sjoberga
·
M
Hästmänniskan Kan det få några juridiska följder om jag, som köpare, avstår veterinärbesiktning och skriver på att jag köper hästen i så kallat...
Svar
16
· Visningar
3 609
Senast: ako
·
Gnägg sommarbild från hagen
Svar
0
· Visningar
108
Senast: vinkelina
·
M
Hästmänniskan Jag skulle vilja höra hur ni gör med stallströet till hästen i stallhyran? Ingår det i hyran? Har ni begränsat hur mycket ni får...
2
Svar
32
· Visningar
2 674
Senast: vinkelina
·
Hästmänniskan Jag pratade nyss med folksam eftersom jag tänkte se över försäkringarna lite nu när jag köper häst. Jag frågade bla om hemförsäkringen...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: Bubbla
·
T
Hästmänniskan Hejsan! Efter nyår ska jag börja praktisera i ett stall. Det är en praktik som kommer ge mig behörighet till bland annat...
Svar
12
· Visningar
1 765
Senast: thuldilull
·
J
Hästmänniskan Hej, Jag har följande klausul i mina hyresavtal: "Skulle hästen åsamka skador på stallinredning eller hagar som inte är att...
Svar
6
· Visningar
1 416
Senast: diartistakasha
·
I
Hästmänniskan Behöver hjälp med julklappstips till mina inackorderingar. Brukar köpa julklappar runt 250:- till dem. Kommer inte på något vettig...
Svar
13
· Visningar
1 590
Senast: Anol
·
Hästmänniskan ska snart flytta pållan till ett stall där utsläppen går på rullande schema på morgonen. har ett jobb som gör att jag har lättare att ta...
Svar
14
· Visningar
2 428
Senast: Nethril
·
Svar
0
· Visningar
111
Senast: fijja
·
D
Hästmänniskan Om man ska ha ett läger för nybörjare, hur är det då med försäkringar? anmäler man sig " på egen risk"? Eller står jag som är ledare för...
2
Svar
21
· Visningar
3 606
Senast: älgen
·
Hästmänniskan Vi har just köpt en rulle (50 m x 20 cm x 2 mm) köldridå som ska sättas utanför ingångarna till vår lösdrift. Givetvis så saknas det...
Svar
11
· Visningar
1 940
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt